קוראת תיגר על ויקטוריה'ס סיקרט: טארגט משיקה ליין חדש של לבני נשים ובגדי שינה

בחודש הבא צפויה החברה להשיק 3 מותגים חדשים של חזיות, לבני נשים ופיג'מות, שמכירותיהם יגיעו להערכתה ליותר מ-1 מיליארד דולר תוך שנה • לדברי טארגט, החזיות החדשות יעלו פחות מ-22 דולר ויכללו גם מידות גדולות

טארגט / צילום: רויטרס
טארגט / צילום: רויטרס

טארגט קורפ משיקה ליין חדש של לבני נשים ובגדי שינה והופכת לאחרונה בשורת ענקיות קמעונאות שקוראות תיגר על מובילת השוק ויקטוריה'ס סיקרט. בחודש הבא צפויה החברה להשיק 3 מותגים חדשים של חזיות, לבני נשים ופיג'מות, שמכירותיהם יגיעו להערכתה ליותר מ-1 מיליארד דולר תוך שנה. חלק מההכנסות יגיעו ממכירת החיסול של Gilligan & O'Malley, מותג הבגדים התחתונים ובגדי השינה הנוכחי של טארגט.

לדברי טארגט, החזיות החדשות יעלו פחות מ-22 דולר ויכללו גם מידות גדולות, כש-40% מהן יהיו נטולות ברזלים. אמזון, שהשיקה ב-2017 קו בגדים תחתונים משל עצמה בשם מיי (Mae), מוכרת את חזיות המותג הפרטי שלה בסכומים שנעים בין 10 דולר ל-22 דולר. 

שיטת השיווק ותצוגות החנות של טארגט מאפשרות לה להשיק מספר גדול יותר של מותגי בגדים מצליחים מאשר אמזון, שמציגה עשרות מותגי בגדים פרטיים באינטרנט. "האסטרטגיה של אמזון עבדה כשמדובר בפריטים גנריים זולים כמו סוללות, אבל היא לא מתאימה למשהו אינטימי כמו בגדים תחתונים", כך לדברי ג'ורס קזיוקנס, מייסד Marketplace Pulse, חברת מידע עסקי שמתמקדת במסחר מקוון.

בניסיון למשוך לקוחות חדשים, טארגט הצהירה כי תשיק קמפיין שבו יופיעו נשים במגוון רחב של מידות, מבני גוף, גילאים ומוצא אתני; וכי תימנע מפוטושופ - כפי שכבר עשתה בפרסומות בגדי הים שלה. 

ב-3 השנים האחרונות השיקה החברה 25 מותגים פרטיים, ומכירותיהם של כמה ממותגי הבגדים עלו על 1 מיליארד דולר בשנתם הראשונה. "העיתוי נכון", אמר מארק טריטון, סמנכ"ל המסחר של טארגט. "העדפות הצרכנים בקטגוריות האלה השתנו והקטגוריות עצמן השתנו". 

ויקטוריה'ס סיקרט חולשת זה זמן רב על שוק הבגדים התחתונים, אך השינוי בהעדפות הצרכניות לטובת מראה טבעי יותר שכולל גם חזיות ספורט וחזיות במידות קטנות - הקל על קמעונאיות הבגדים והקמעונאיות המקוונות להתחרות בה. החברה ניסתה בעבר להתאים את עצמה למצב החדש באמצעות מכירת מספר גדול יותר של חזיות ספורט וסגנונות עם דגש על הנוחות, ואף מציעה הנחות כדי למשוך קונים לחנויותיה ולאתר האינטרנט שלה.

לאחרונה החליפה ויקטוריה'ס סיקרט את סמנכ"ל הבגדים התחתונים, וחידשה את השימוש בקטלוגים להזמנות מוצרים בדואר. כמו כן, החברה יצרה קולקציית בגדי ים חדשה למרות החלטתה לפני שנתיים לבטל קטגוריה זו.

אמזון סירבה להגיב לדברים.