עמית סגל תובע דיבה מהפובליציסט יצחק לאור: "קרא לי היטלר"

בתוך כך, מפלגת בל"ד הגישה ל"ידיעות אחרונות" ולחברת החדשות תלונה נגד סגל, וזאת לאחר שגינה את בל"ד "ארגון טרור במימון מפלגות"

עמית סגל / צילום: איל יצהר
עמית סגל / צילום: איל יצהר

יום עמוס עובר על העיתונאי עמית סגל. היום (ב') הודיע סגל, הכותב ב"ידיעות אחרונות" ומשמש גם כפרשן הפוליטי של חדשות 12, כי הגיש לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע על סך כ-140 אלף שקל נגד המשורר והפובליציסט יצחק לאור.

בציוץ שצייץ סגל בטוויטר לפני מספר שעות, הוא הסביר כי "כתב התביעה הוגש נגד "בכיר 'הארץ' עד לאחרונה, יצחק לאור, שכינה אותי שלשום בפייסבוק 'א. היטלר'". 

סגל הוסיף כי "הגיע הזמן לשים קץ אחת ולתמיד לתופעה בזויה שהפכה לשגרה כאן, ולא ישוו יותר יהודים לנאצים. מי שיווה - ישלם, והרבה". את התביעה הגיש סגל באמצעות עו"ד ד"ר ישגב נקדימון.

בתוך כך, יו"ר רשימת בל"ד, ד"ר אמטאנס שחאדה, הודיע על הגשת תלונה נגד סגל. לפי שחאדה, התלונה שהגיש היום לעיתון "ידיעות אחרונות" ולחברת החדשות (חדשות 12) באה בעקבות קריאתו של סגל למפלגת בל"ד, במוסף השבת ב"ידיעות אחרונות" ובתוכנית "פגוש את העיתונות" בימי שישי ושבת האחרונים, "ארגון טרור במימון מפלגות".

ד"ר שחאדה ציין במכתב ששלח, בין השאר, כי אמירותיו של סגל חורגות מגבולות חופש הביטוי והעיתונות. עוד הוא ציין כי "אמירות אלה קוראות לדה-לגיטימציה של מפלגת בל"ד, שהיא בעלת מצע דמוקרטי הקוראת למדינת כל אזרחיה, מסיתות נגדה ופוגעות בשמה הטוב ואסורות לפי חוק איסור לשון הרע".

בהודעה שפרסמה מפלגת בל"ד, היא ציינה כי "בצלה של העוינות וההסתה הגלויות נגד החברה הערבית בכלל ונגד מפלגת בל"ד בפרט, אמירה כמו 'ארגון טרור' עלולה לעודד אלימות כלפי הנהלת המפלגה ותומכיה, ולכן ההסתה של סגל אינה רק הוצאת דיבה אסורה, אלא גם מסוכנת ביותר".

עמית סגל בחר שלא להגיב לתלונת בל"ד. בחדשות 12 בחרו בשלב זה שלא להגיב.

עורכי הדין ד"ר יחיאל וינרוט ואושר רובינגר ממשרד ד"ר יעקב וינרוט ושות', המייצגים את יצחק לאור, מסרו בתגובה: "התביעה פורסמה בראש חוצות מבלי שמר לאור ראה אותה. ללמדך מה מטרתה האמיתית של התביעה. בנסיבות אלה, וכשטרם ראינו את התביעה, לא נתייחס לגופה. נאמר רק כי צר לנו שעיתונאי מכובד בחר לעשות שימוש בכלי של תביעת לשון הרע נגד מר לאור, במיוחד כשהאחרון התנצל והסיר את הפוסט מיוזמתו לאחר מספר דקות. הדברים יצאו מכל פרופורציה, וברור שאף אחד לא טעה לחשוב כתוצאה מהפוסט שעמית סגל הוא צורר היהודים. נזכיר גם כי מר סגל כינה לאחרונה מפלגה בישראל בשם מפלגת טרור, ולכן רגישותו לדברים שאמר לאור מעוררת פליאה".