וולמארט רוכשת את Aspectiva הישראלית בעשרות מיליוני דולרים

Aspectiva פיתחה מנוע המלצות על מוצרים המבוסס על דעות של לקוחות מהאינטרנט: "מאמינים שהטכנולוגיה תשפיעו עמוקות על אופן הצריכה בעתיד" • פרטי העסקה לא פורסמו, אך לפי מקורבים לחברה, מדובר בהיקף של עשרות מיליוני דולרים • כל 8 עובדי Aspectiva יישארו לעבוד במשרדי וולמארט בישראל ויהפכו לחלק מחממות החדשנות Store N°8

וול מארט / צילום: רויטרס
וול מארט / צילום: רויטרס

ענקית הקמעונאות וולמארט (Walmart) הודיעה הבוקר (ג') כי היא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי אספקטיבה (Aspectiva) תמורת סכום שלא נחשף, אך לפי גורמים שמקורבים לחברה, העסקה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. בעקבות הרכישה אספקטיבה תשתלב בחממת החדשנות של וולמארט, Store N°8. 

אספקטיבה נוסדה ב 2013 ע"י עזרא דאיה ואיל הורביץ. החברה גייסה עד הרכישה 4 מליון דולר, בהובלת קרן JVP , גלובל בריין היפנית, תכניות האצה טכנולוגיות ומשקיעים פרטיים. החברה החלה את דרכה בחממת המדיה של JVP בירושלים והשתתפה גם בחממת The Bridge בה משקיעה וולמארט.

החברה פיתחה יכולות עיבוד שפה טבעית (NLP), אשר לפי הודעת וולמארט יסייעו לה להמשיך ולשפר את חוויית השירות שלה. "אספקטיבה פיתחה טכניקות למידת מכונה ויכולות עיבוד שפה טבעית מתוחכמות להפליא, שאנו מאמינים כי ישפיעו עמוקות על אופן הצריכה בעתיד" אמרה לורי פליס, נשיאת Store N°8.

"החברה פיתחה טכנולוגיה של הבנת שפה שמאפשרת לנתח חוות-דעת של גולשים על שירותים ומוצרים בכל תחום שהוא, ובלי צורך להגדיר מראש מה מחפשים. זו יכולת מאוד חשובה בעולם הe-commerce של ימינו, משום שאנחנו מוצפים במוצרים ובחוות-דעת על מוצרים, וככל שיש יותר מידע, אנחנו הופכים ליותר מבולבלים. אספקטיבה עושה סדר בתוך כמות המידע העצומה הזאת, כך שנניח בעולם הe-commerce, הצרכן יוכל להסביר בדיוק מה הוא מחפש, לקבל את חוות-הדעת שעונות על הקריטריונים שלו, ולרכוש שירות מתוך החיפוש", אמר חיים קופנס, אשר הוביל את ההשקעה בחברה מטעם JVP.

עם הרכישה, כל 8 עובדי אספקטיבה יישארו לעבוד במשרדי החברה בישראל ויהפכו לחלק מחממות החדשנות של וולמארט Store N°8 .Store N°8 היא חממת טכנולוגיה פנימית של וולמארט, בה היא מגדלת חברות סטארט-אפ שעוסקות בתחומי חדשנות שהיא תופסת כפורצי דרך, וככאלה שעשויים לסייע לוולמארט עצמה בעתיד. וולמארט משקיעה בסטארט-אפים הללו כמו קרן הון סיכון, ולעתים רוכשת אותם כאשר היא מזהה בהם ערך אסטרטגי עבורה.

המשמעות היא שאספקטיבה תהפוך לזרוע החדשנות של וולמארט בתל-אביב, ובמקביל תמשיך לעבוד על המוצרים שלה לטובת ענקית הקמעונאות. "ישראל היא כר פורה לכישרון טכנולוגי ולחדשנות. אנו נרגשים להצטרף לקהילה צומחת של יזמים בישראל, ולראות אותה גדלה בתוך אספקטיבה", הוסיפה פליס.

זו העסקה העדכנית ביותר שביצעה וולמארט עם חברות טכנולוגיה המבוססות בישראל. החברה גם ביצעה השקעה אסטרטגית ב-Team8 - צוות חשיבה וחממת טכנולוגיה ישראלית; השיקה מיזם עם Eko, חברת מדיה אינטראקטיבית וטכנולוגיה שמשרדיה בתל-אביב ובניו-יורק. בנוסף וולמארט לוקחת חלק בתכנית The Bridge, אקסלרטור טכנולוגיה המחבר חברות בינלאומיות עם קהילת הסטארט-אפים בישראל. בשנה שעברה רכשה עבור חברת הבת ההודית שלה, Flipkart, את הסטארט-אפ הישראלי Upstream Commerce.