שטראוס רוצה להכניס לכם חלבון גם במעדן השוקולד: משיקה את "מעדן פרו"

כיום נמכרים בישראל חטיפים שונים מועשרי חלבון, אך לא קיימים בשוק מעדני שוקולד שמכילים חלבון • קטגוריית המוצרים מועשרי החלבון הפכה אטרקטיבית מאוד עבור המחלבות הגדולות

שוק המוצרים מועשרי החלבון רותח, ובמחלבות שטראוס מרחיבים את קטגוריית החלבון גם למעדני שוקולד. ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים תצא שטראוס עם מוצר חדש בטעם שוקולד שייקרא "מעדן פרו" ויכיל 10 גרם חלבון - ולמעשה ירחיב לראשונה את הפעילות של המחלבות בתחום החלבון אל מחוץ לקטגוריית היוגורטים ומשקאות החלב. המעדן החדש פותח בשיתוף הדיאטנית של שטראוס ישראל, שני ארד, שהופכת בתקופה האחרונה לסוג של מצפן עבור החברה המסמן את הכיוון לפני השקות משמעותיות.

כיום נמכרים בישראל חטיפים שונים מועשרי חלבון, אך לא קיימים בשוק מעדני שוקולד שמכילים חלבון, שכן עד כה הושקו מוצרים שנתפסים כבריאים כמו יוגורט ולא כאלה שנתפסים כפינוק או כממתק בדומה לחטיפים הקיימים. למה להכניס חלבון למוצר שנתפס כממתק?

"מצאנו שצרכנים שעוסקים בפעילות גופנית ומנהלים את מאזן החלבון היומי שלהם, צורכים מעדני חלב ושוקולד, ולכן פיתחנו מוצר שעומד בדרישות הסימון של משרד הבריאות", אומרת ל"גלובס" אריאלה שיפנבאור-וייס, מנהלת השיווק של מחלבות שטראוס. אם כן, בשטראוס מעוניינים להגדיל את הצריכה בקרב קהל העוסקים בפעילות גופנית ולנגוס בצריכת החטיפים המועשרים.

קטגוריית המוצרים מועשרי החלבון הפכה אטרקטיבית מאוד עבור המחלבות הגדולות. בניגוד למוצרים המפוקחים או הבסיסיים יותר, שבהם שיעורי הרווחיות נמוכים יחסית, על טרנד מוצרי החלבון נראה שלפי שעה הצרכנים מוכנים לשלם יותר, כך שהתמחור של המוצרים המועשרים גבוה יותר ביחס לכאלה שאינם. כך או כך, בשנת 2018 שוק מוצרי החלב מועשרי החלבון יותר מהכפיל את עצמו, עם מכירות שהסתכמו ב-177 מיליון שקל, על פי נתוני סטורנקסט.

שתי השחקניות הבולטות בתחום הזה הן שטראוס, באמצעות סדרת פרו שכוללת מוצרים של דנונה ויטבתה; ותנובה, תחת סדרת GO שכוללת את יופלה גו, תנובה גו ויופלה מועשר בחלבון. מנתוני סטורנקסט עולה כי שטראוס אוחזת בנתח שוק של כ-71.6% ממכירות מוצרי החלב המועשרים בחלבון, ואילו תנובה אוחזת בנתח שוק של 28.4%. טרה, המחלבה השלישית בגודלה שבבעלות החברה המרכזית (קוקה-קולה ישראל), לא מיהרה להיכנס לקטגוריה והשיקה רק בשבוע שעבר את המוצר הראשון שמועשר בחלבון תחת השם מולר אקטיב.