אקויטל השלימה את מהלך המיזוג עם החברה הבת יואל

במסגרת העסקה יקבלו מחר בעלי המניות מקרב הציבור ביואל תמורה הכוללת 19.95 מיליון מניות של אקויטל ועוד 641 מיליון שקל במזומן • מרבית הגופים המוסדיים באיירפורט סיטי הצביעו נגד הצעה לחידוש מדיניות השכר של היו"ר חיים צוף

חיים צוף / צילום: רוני שיצר
חיים צוף / צילום: רוני שיצר

קבוצת אקויטל, שבשליטתו הרשמית של חיים צוף, השלימה היום (ג') את המהלך למיזוג עם החברה הבת, יואל, וזאת לצורך צמצום שכבה בפירמידת השליטה, כפי שדורש חוק הריכוזיות. במסגרת העסקה יקבלו מחר בעלי המניות מקרב הציבור ביואל  תמורה הכוללת 19.95 מיליון מניות של אקויטל ועוד 641 מיליון שקל במזומן. בעקבות העסקה תהפוך יואל לחברה בת פרטית ואקויטל תקבל שליטה ישירה בשתי זרועות הפעילות המרכזיות שלה, נדל"ן באמצעות איירפורט סיטי וחיפושי גז ונפט באמצעות נפטא וישראמקו.

חיים צוף מוכר באופן רשמי כבעל השליטה בקבוצת אקויטל, למרות שלפי טענות ותיקות בשוק נמצאת השליטה בפועל בידיו של קובי מימון. עם זאת, צוף הוא זה שמכהן בתפקידי היו"ר של כל החברות הציבוריות בקבוצה, קרי אקויטל, נפטא, ישראמקו ואיירפורט סיטי.

שלשום קיימה איירפורט סיטי אסיפת בעלי מניות, במסגרתה עלו להצבעה הצעות החלטה על מדיניות השכר החדשה של החברה ועל תנאי השכר של היו"ר צוף. בממסגרת ההצעות, ביקשה החברה לעדכן את היעדים למענק השנתי המשתנה של יו"ר הדירקטוריון והמנכ"לים המשותפים, ובמקביל להפחית את תקרת תגמול הרכיב הקבוע בשכרם ואף לבטל את התגמול ההוני ליו"ר.

במקביל, ביקש כאמור היו"ר צוף לחדש את חבילת התגמול שהוא מקבל מאיירפורט סיטי תמורת שירותיו בתפקיד יו"ר פעיל ב-46% משרה. חבילה זו כללה לפי המדיניות החדשה דמי ניהול חודשיים בסכום של 80 אלף שקל (בתוספת מע"מ), ובסך הכול 960 אלף שקל בשנה, וכן מענק שנתי בהיקף מקסימלי של 960 אלף שקל. לשם השוואה, ב-2017 זכה צוף לדמי ניהול של 964 אלף שקל בלבד עבור תפקידו זה.

בהצבעה שנערכה שלשום נדחו שתי הצעות החלטה אלו בעקבות התנגדותם של מרבית הגופים המוסדיים הישראלים, שמחזיקים במניות החברה, לשינוי בפרמטרים לקביעת המענק. מדובר בגופים שבחלקם מסתמכים על המלצותיה של חברות הייעוץ אנטרופי. מי שכן תמך במדיניות השכר החדשה ובהסכם שכר היו"ר מקרב המוסדיים הישראלים היו בתי ההשקעות פסגות, אי.בי.אי, סיגמא, וקסם קרנות נאמנות של קבוצת הפניקס-אקסלנס.