ההסכם בין מפלגות הימין נחשף: איתמר בן-גביר ישב בוועדה לבחירת שופטים

זאת בעקבות פנייה של עו"ד שחר בן-מאיר ליו"ר ועדת הבחירות, השופט העליון מלצר • בין הפרטים שנחשפו: הוסכם כי עוצמה יהודית תהיה סיעת אופוזיציה, והליכוד יאפשר לה לקבל נציגות בוועדה למינוי שופטים

מימין: ניר אורבך, רפי פרץ, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יפעת ארליך ואורית סטרוק
מימין: ניר אורבך, רפי פרץ, ח"כ בצלאל סמוטריץ', יפעת ארליך ואורית סטרוק

ההסכם הפוליטי בין הבית היהודי, איחוד לאומי ועוצמה לישראל לליכוד נחשף הערב (ג') בעקבות פנייה של עו"ד שחר בן-מאיר ליו"ר ועדת הבחירות, השופט העליון חנן מלצר.

עו"ד בן-מאיר ביקש לחשוף את ההסכמים שנעשו בשלב מוקדם זה, לפני סגירת הרשימות. חובת פרסום הסכמים חלה רק על הסכמים קואליציוניים. אולם בהיעדר התנגדות של רוב הסיעות (למעט יהדות התורה וזהות), השופט מלצר הורה להעביר לבן-מאיר את ההסכמים עוד הלילה.

כעת נחשף כי בהסכם בין איחוד מפלגות הימין לבין הליכוד, הסכם בו שולב ח"כ אלי בן דהן במקום 28 ברשימת הליכוד - הוסכם גם שעוצמה יהודית תהיה סיעת אופוזיציה, ושבליכוד יאפשרו לה לקבל נציגות בוועדה לבחירת שופטים. כלומר, עו"ד איתמר בן-גביר או מיכאל בן-ארי ישבו בוועדה.

השופט מלצר הורה גם לשאר המפלגות לפרסם את ההסכמים הפוליטיים שנעשו ביניהן, וכך צפויות להישלח הסכמות גם בין יש עתיד לחוסן לישראל והסכמות סיעתיות בתוך יהדות התורה, בין אגודת ישראל לדגל התורה. יצוין כי נציגי יהדות התורה התנגדו, אך עמדתם נדחתה על-ידי השופט מלצר.

מדובר בהחלטה תקדימית, שכן עד היום מעולם לא פורסמו הסכמות כתובות או הסכמות שבעל-פה בין מפלגות שונות בתקופה הקודמת למשא-ומתן הקואליציוני.

ב-2015 הגיע הליכוד להסכמות עם יהדות התורה וש"ס, בימים שלפני ההכרזה על הבחירות, כך אמר בדיעבד יעקב ליצמן, אך הדבר הוסתר מן הציבור, ובהודעת נתניהו על יציאה למערכת הבחירות בשבוע הראשון של חודש דצמבר 2014 הוצגה הסיבה כ"חתרנות של השרים ציפי לבני ויאיר לפיד".