בני גנץ קורא לנתניהו להתפטר: "ישראל לפני הכול"

בני גנץ מוסר הערב הודעה לתקשורת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה החליט להגיש שלושה כתבי אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע • "בנסיבות שנוצרו ישיבה עם נתניהו אינה עומדת על הפרק"

בני גנץ / צילום: רויטרס, Andreas Gebert
בני גנץ / צילום: רויטרס, Andreas Gebert

בני גנץ מוסר הערב (ה') הודעה לתקשורת, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להגיש שלושה כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפוף לשימוע. 

גנץ, בתגובה המהירה, מקבע את מעמדו כמועמד הראשי לראשות הממשלה, ונהג כנתניהו בנאום סולידי מול מצלמות מעל פודיום ממלכתי. כך הוא אמר הערב: "זהו ערב קשה למדינה. ערב שבו היועמ"ש מחליט על כתב אישום הוא ערב כואב לכל פטריוט ישראלי. אין בי שמחה על כך".

לדבריו, "אני מכיר את ביבי היטב, עבדנו שכם אל שכם ברגעים גדולים וקשים, ואני יודע כמה הוא אוהב את המדינה. אבל נתניהו שאני הכרתי לא היה גורר את העם למצב שבו יש ראש ממשלה בחצי משרה. ראש ממשלה הצריך לחלק זמנו בין בתי משפט לעיסוק בבעיות הבוערות של המדינה, החלטות החשובות לגורל חיינו ולגורל המדינה. בואו נדמיין מצב שבו ראש הממשלה עסוק עיקר יומו במשפטו".

"נתניהו, גם אתה מבין כמה מוסדות המדינה חשובים. חדול מהתקפות על מוסדות האכיפה והאישים שאתה מינית את חלקם. נהג בממלכתיות כראוי לראש ממשלה ולא בקמפיין פוליטי. נהל ענייניך כאדם פרטי, ואני מאחל לך הצלחה. אין כאן שאלה של ימין ושמאל, ישראל לפני הכול.

"בחרת היום לנהוג בדרך שאינה לטובת המדינה או העם אלא לטובתך האישית. בחרת בחירה רעה. בקולך שלך אמרת שראש הממשלה המצוי בהישרדות אישית לא יכול להמשיך בתפקידו. ראש ממשלה כזה, קיים חשש שיכריע על בסיס ההישרדות שלו. אני משוכנע שהמדינה יקרה לך, לכן בכוחך להפסיק את מחול השדים". 

בנץ העיר כי בנסיבות שנוצרו ישיבה עם נתניהו אינה עומדת על הפרק. "אם וכאשר תוכח חפותך, תוכל לשוב למערכת הפוליטית ולממשלה. אנחנו ננצח בקיץ ונשיב את התקווה כי יש בישראל מנהיגות אחרת פטריוטית השמה את ישראל לפני הכול". 

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ: "זכות החפות עומדת לכל אדם, גם לבני גנץ, ואנו מקווים שהוא ינקה את שמו בהקדם האפשרי מההאשמות החמורות נגדו".

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אנשי העסקים ארנון (נוני) מוזס, שאול אלוביץ, איריס אלוביץ ויתר החשודים בתיקי נתניהו מצויים בשלבים מקדמיים. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, הם עומדים בפני הליכי שימוע שלפני הגשת כתב אישום, ועומדת לזכותם חזקת החפות.