אחרי הודעת האישום, שינוי טקטיקה בקמפיין נתניהו והליכוד

מעתה והלאה לא רק נתניהו יועמד בחזית הצילומים והאירועים של הליכוד, אלא גם כל בכירי הליכוד יצורפו אליו • בליכוד הודיעו כי קמפיין הבחירות יותנע בתחילת השבוע הבא, באירוע שבו ישתתפו כל חברי הרשימה בראשות נתניהו

השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל./ צילום: יצחק הררי
השרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל./ צילום: יצחק הררי

מיד אחרי הודעת היועץ המשפטי לממשלה שיעמיד את ראש הממשלה לדין ואחרי הצהרת נתניהו בנוגע לאישומים נגדו, הוחלט בליכוד לשנות את הטקטיקה של הקמפיין. מעתה והלאה, לא רק נתניהו יועמד בחזית הצילומים והאירועים של הליכוד, אלא גם כל בכירי הליכוד יצורפו אליו.

ראשי הליכוד מצייצים ומתראיינים בימים האחרונים ומביעים תמיכה מוחלטת בנתניהו ובכך שאין בו שו אשם וכי הוא יעבור את השימוע והכל יבוטל.

השרה גילה גמליאל צייצה היום "אני מכירה את ראש הממשלה נתניהו מעל 20 שנה. מושחת הוא לא!!! אני בטוחה שאחרי שראש הממשלה ישמיע את טענותיו בהליך השימוע כל התיקים ייסגרו. נתניהו והליכוד ימשיכו להוביל את המדינה בהצלחה".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין פרסם הודעה האומרת כי "אישומים, מכל סוג, אינם תחליף להרשעה במדינה דמוקרטית. עלינו לתת לעובדות להתברר בהליך הוגן שמגיע לראש ממשלה כמו לכל אזרח במדינת ישראל. פרסום הודעה על כתב אישום נגד ראש מפלגה 40 יום לפני בחירות מבלי לקיים שימוע, מהווה נזק ציבורי ופוליטי בלתי הפיך לא רק לו, אלא למפלגה שלמה ולציבור הבוחרים. אני בטוח שאזרחי ישראל מבינים זאת היטב. בנימין נתניהו הוא מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה ובראשותו נמשיך בכל הכוח את מסע הבחירות בדרך לניצחון הליכוד והקמת גוש ימין חזק".

בליכוד הודיעו שקמפיין הבחירות יותנע בתחילת השבוע הבא, באירוע שבו ישתתפו כל חברי הרשימה בראשות ראש הממשלה נתניהו. דובר הליכוד אמר שרה״מ ייפגש בימים הקרובים עם חברי רשימת הליכוד, בקבוצות, כדי לרתום אותם לקמפיין, להתייעץ איתם ולתדרך אותם בנושאים העומדים על הפרק. השאלה המעניינת היא האם גם ח״כ גדעון סער יקבל פניה להירתם למען הקמפיין ולמען ראש הממשלה.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והחשודים האחרים בתיקים עודם בראשיתם. כל החשודים מכחישים את המיוחס להם, הם עומדי בפני הליכי שימוע שלפני הגשת כתב אישום, ועומדת לזכותם חזקת החפות.