טסלה משיקה רכב חשמלי מוזל ועוברת למסחר מקוון בלבד

החברה הודיעה אתמול כי תשיק רכב חשמלי בעלות 35 אלף דולר • מאסק הודיע כי טסלה צפויה להציג הפסד ברבעון הראשון של השנה והמניה נפלה במסחר המאוחר

אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai
אלון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Reuters, Toru Hanai

כמעט שלוש שנים אחרי שאלון מאסק הבטיח כי טסלה תייצר גרסה ב-35 אלף דולר של הרכב החשמלי מודל 3, זה סוף סוף קורה. החברה הצהירה על כך הלילה. לצד ההשקה המצופה, המנכ"ל והמייסד מאסק הודיע כי החברה צפויה כנראה הציג הפסד ברבעון הראשון של השנה. מאסק העריך כי טסלה תחזור לרווחית ברבעון השני. בתגובה, מניית טסלה  נפלה בכ-3.3% במסחר המאוחר.

טסלה הודיעה אתמול שהדגם המוזל יהיה בעל טווח נסיעה קצר יותר ואופציות חדשות לעיצוב פנים ולפי אתר החברה, הוא יהיה זמין בארה"ב כבר בעוד שבועיים. 

בנוסף, החברה הודיעה כי היא עוברת למכירות מקוונות בלבד וכי ללקוחות שרכשו רכבים יש עד לשבוע להחזיר אותם לחברה במידה והם אינם מרוצים. המשמעות של המעבר היא חיסכון בעלויות. טסלה תוכל להקטין את מספר אנשי המכירות שלה, להפחית עלויות תיפעול וגם לא תצטרך יותר להתמודד עם פוליטיקאים שמנעו ממנה לפתוח חנויות במדינות מסיומות בארה"ב, כמו ניו מקסיקו וקונטיקט.

בנוסף, בבלוג של טסלה נכתב כי המהלך, לצד מהלכי התייעלות נוספים, איפשר לחברה להוריד את מחירי הרכבים שלה בכ-6%. בשיחה שקיים מאסק עם המשקיעים הוא ציין שחלק מהחנויות של טסלה יהפכו לגלריות, שבהן הצרכנים יוכלו ללמוד יותר על הרכבים החשמליים.