טים קוק באסיפת בעלי המניות: אפל תוציא מוצרים שידהימו אתכם

מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה ניסה לשלוח מסר מרגיע למשקיעים, בצל הירידה בהכנסות האייפונים ברבעון האחרון, וחשיפת הסמארטפונים האחרונים של סמסונג ושל וואווי

טים קוק /  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טים קוק / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

באסיפת בעלי המניות השנתית של אפל , אמר מנכ"ל החברה טים קוק, כי "מעולם לא היה אופטימי יותר" לגבי אפל והעתיד שלה, ואמר למשקיעים כי החברה מתכוננת להוציא מוצרים ש"ידהימו אתכם" ("blow you away"), כך לפי דיווח של בלומברג.

קוק ניסה ככל הנראה לשלוח מסר מרגיע למשקיעים, בצל הירידה בהכנסות האייפונים ברבעון האחרון. נוסף על כך, יריבותיה הגדולות של אפל, וואווי וסמסונג, חשפו לאחרונה סמארטפונים מתקפלים ותומכי קישוריות 5G, ולפי הערכות אפל לא תשיק מכשירים כאלו לפני 2020, מה שעשוי לגרום לה להיראות חדשנית פחות.

קוק אמר באסיפה, כי יש בפני החברה "מפת דרכים ארוכה של מוצרים נהדרים" הנוגעת למוצרי אפל ווטש ואוזניות האיירפודס, ואמר כי יותר פיצ'רים הנוגעים לבריאות ישולבו באפל ווטש. הוא הצהיר גם כי החברה רוצה להוריד את המחיר של לפטופ המקבוק אייר שעולה היום 1,200 דולר, ושאפל בדרכה להכפיל את ההכנסות מתחום השירותים ב-2020, לעומת ההכנסות ב-2016 שעמדו על 25 מיליארד דולר. קוק גם ציין כי אפל רכשה 18 חברות ב-2018, ותמיד מחפשת חברות נוספות שתוכל לרכוש.

קוק ענה לשאלות ממשקיעים, וביקר חברות שבונות פרופילים על המשתמשים שלהן בהתבסס על מידע שאספו על אודותיהם, ואף אמר כי אפל מקדמת חקיקה נגד הפרקטיקה.

אפל נמצאת בסכסוך מתמשך עם פייסבוק, שהמודל הכלכלי שלה מתבסס על איסוף מידע על משתמשיה. מאז שפרצה שערוריית קיימברידג' אנליטיקה שבה פרטים על 87 מיליון משתמשי פייסבוק דלפו לחברת ייעוץ פוליטית, אפל מבקרת את פייסבוק לגבי נושא שמירת הפרטיות של משתמשים, ופייסבוק מבקרת אותה בחזרה, בין היתר על כך שמוצריה יקרים.

נוסף על כך, ביזנס אינסיידר דיווחו כי במהלך האסיפה קוק נשאל מה צריך לעשות עובד באפל שלא "שותף לדעות שמאלניות". קוק ענה כי אחד הערכים החשובים באפל הוא פתיחות, הכוללת גם פתיחות לדעות פוליטיות שונות, ואמר כי "הייתי מעודד אותו לגשת ולדבר איתי אם הוא חווה בעיה".