מנכ"ל קבוע? רק אחרי הבחירות; יאיר טל מונה למנכ"ל בפועל של החברה הממשלתית "דירה להשכיר"

יאיר טל שימש ב-4 השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים של החברה הממשלתית • טל יחליף את עוזי לוי שהודיע על פרישה מהתפקיד לפני מספר שבועות וישמש כמנכ"ל בפועל • בשל הבחירות יש קושי למנות מנכ"ל קבוע לחברה הממשלתית: "תקופת הבחירות וכינונה של ממשלה חדשה עשויים לעכב מינויו של מנכ״ל חדש"

יאיר טל / צילום: יעד ברזילי
יאיר טל / צילום: יעד ברזילי

רו"ח יאיר טל מונה למנכ"ל בפועל של החברה הממשלתית "דירה להשכיר". בהודעה שפרסמה החברה נכתב כי, "בהמשך להחלטת דירקטוריון דירה להשכיר - החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה, ולהמלצת רשות החברות הממשלתיות, אישרה בסוף השבוע הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות, בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור, את מינויו של רו"ח יאיר טל למנכ״ל החברה בפועל".

לפני מספר שבועות הודיע מנכ"ל החברה עוזי לוי על התפטרותו מהתפקיד, לאחר כהונה של ארבע שנים וחצי. אלא שלפי הודעת החברה בשל הבחירות, יש קושי למנות מחליף קבוע ללוי. "תהליך איתור המנכ״ל נמצא בעיצומו ומתקדם כמתוכנן, אולם לאור העובדה שתקופת הבחירות וכינונה של ממשלה חדשה עשויים לעכב מינויו של מנכ״ל חדש למשך מספר חודשים נדרש מינויו של ממלא מקום לתפקיד. בהקשר לכך, אמר יו״ר החברה אהוד אדמתי, כי מינויו של ממלא מקום מנכ״ל הוא צעד הכרחי כדי שהחברה תמשיך לנהל את משימותיה הרבות גם בתקופה הרגישה של איתור מנכ״ל קבוע".

לפי הודעת החברה רו"ח יאיר טל משמש בארבע השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים והאחראי על כלל הפעילות הפיננסית של דירה להשכיר, והוא היה שותף להקמת החברה, לצד המנכ״ל היוצא עוזי לוי. כן נמסר כי, "קודם להצטרפותו לדירה להשכיר, כיהן יאיר כסגן בכיר לחשב הכללי ומנהל חטיבת המשרדים החברתיים באגף החשב הכללי במשרד האוצר. במסגרת תפקידו היה אחראי על הפעילות מול משרד החינוך ויחידותיו, ות"ת, משרד הרווחה, משרד הבריאות ומערכת הבריאות, משרד הקליטה והמוסד לביטוח לאומי. בנוסף היה טל אחראי על מערך התמיכות של הממשלה במוסדות ציבור ובגופים אחרים ועל ריכוז תחום המגזר השלישי".