מנכ"ל בשוק הסלולר: "כולם תוקפים את כולם; העלאות מחירים נעלמו"

We4G מסיימת את מבצע ההשקה שלה עם 14 אלף ניודים חדשים בפברואר • פרטנר ממשיכה לאבד מנויים בקצב גבוה • העלאות המחירים שדובר עליהן בסוף השנה שעברה נעלמו לחלוטין מהשוק

חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון / צילום: איל יצהר
חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון / צילום: איל יצהר

חברת We4G של חזי בצלאל מסיימת את מבצע ההשקה שלה בגרנד פינאלה עם כ-14 אליו מתניידים (מצטרפים חדשים פחות נוטשים) נטו בפברואר. We4G נכנסה לשוק בשנה שעברה בחודש אפריל עם חבילת סלולר 40 ג'יגה גלישה לכל החיים, ומבצע זה הסתיים בסוף השבוע שעבר, תוך שהוא מביא לה ניודים בהיקף גבוה מאד ובהפרש ניכר מכל מתחרותיה.

יהיה מעניין לעקוב אחר הניודים בחודש הבא וכיצד ייראו החבילות החדשות של החברה, אך מאז שהיא עלתה לאוויר, ללא ספק היא הכתה את התחזיות של החברות המתחרות, שציפו שהאוויר ייגמר לה בתוך מספר חודשים, והיא תיאלץ להעלות מחירים.

נזכיר רק כי פברואר הוא חודש קצר, כך שסביר להניח כי בחודש מלא We4G הייתה מגיעה ככל הנראה ל-16 אלף ניודים חדשים.

מסתבר כי כפי שכבר חזינו וכתבנו, שוק הסלולר ממשיך לרתוח, והעלאות המחירים שדובר עליהן בסוף השנה שעברה נעלמו לחלוטין מהשוק. בכירים בשוק ממשיכים לתאר כאוס טוטלי במלחמה בין חברות הסלולר, שבאה לידי ביטוי בעיקר בתופעת הווינבקים (WINBACK) - לקוח שנוטש מקבל פניות אגרסיביות מכל המתחרים ולא רק מהחברה הננטשת.

לדברי גורם בשוק הסלולר, המצב הגיע לכדי כך שלקוחות מקבלים הצעות של 15 שקל לחודש עם חבילת גלישה של 50 ג'יגה, ויש אף חבילות זולות יותר. לדבריו, מה שמאפיין את החודש בניודים זה שכולם נגד כולם ללא יוצא מן הכלל, כלומר זה לא רק פרטנר נגד סלקום או פלאפון נגד הוט מובייל, אלא כולם נלחמים בכולם.

הצד השני של המטבע בשוק הניודים הוא איבוד הלקוחות בפרטנר גם החודש. אמנם פרטנר מאבדת הכי הרבה מנויים כבר תקופה ארוכה מאד, אבל החודש המספר מאד בולט, בהמשך למגמה שבאה לידי ביטוי בחודש שעבר. ניוד שלילי של 11 אלף לקוחות הוא חריג, ולמרבה הצער הוא כבר נתפס כמשהו שגרתי בפרטנר. למרות שלזכותה ניתן לטעון שהיא גם מגייסת הכי פחות מנויים, ושהיא מנסה כמו כל חודש לטייב את בסיס הלקוחות שלה - הרי שמתחרותיה מגייסות יותר ממנה ומאבדות פחות ממנה.

החברה השנייה בטבלת הניודים בפברואר היא הוט מובייל עם 2,800 ניודים חיוביים, שחזרה למשחק המחיר אחרי שניסתה במחצית השנה שעברה להעלות מחיר ולמכור חבילות בעלות ערך מוסף. בשורה התחתונה, כבר אמרנו, כל עוד חלק מהשחקנים לא לוקח חלק בהעלאות המחיר, הסיכוי שהעלאת המחיר תחזיק מים הוא קלוש.

בקרב החברות הוותיקות סלקום ופלאפון המצב דומה פחות או יותר, עם יתרון החודש לסלקום. האחרונה שמה דגש חזק מאד על ה-WINBACK, וייתכן שבשל כך היא הצליחה לסיים עם ניוד שלילי נמוך של 1,500 מתניידים. פלאפון סיימה את פברואר עם 3,500 ניודים שליליים.

גולן טלקום מאבדת 2,800 מנויים בפברואר. אמנם זהו מספר נמוך של נטישות, אך הוא עדות לכך שגם החברה עם המחירים מהזולים בשוק נמצאת בתחרות שבה כמעט כולם מפסידים.

בקרב המפעילות הווירטואליות, רמי לוי הצליח לרשום גיוס חיובי גבוה (2,350); אך מי שבחודש האחרון דווקא נחלשה היא 019 מובייל, שנדמה שקצת הורידה את הרגל מהגז, והיא מסיימת את החודש עם כמה עשרות בודדות של מתניידים חדשים.