מפלגת העבודה תפסיק את הפעלת אוטובוס השבת בירושלים

ש"ס עתרה לוועדת הבחירות המרכזית נגד הפעלת האוטובוסים, בין השאר בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות • השופט מלצר קבע כי הנסיעה חינם באוטובוסים היא שוחד בחירות

תחנת אוטובוס בירושלים. לא בשבת / צילום: שאטרסטוק
תחנת אוטובוס בירושלים. לא בשבת / צילום: שאטרסטוק

בדיון שהתקיים היום (א') אחה״צ בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר הודיעה מפלגת העבודה כי תפסיק את הפעלת אוטובוס השבת בירושלים - אוטובוס תעמולה שנועד לקדם את מצע המפלגה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. עם זאת, "העבודה" הודיעה כי היא שוקלת להמשיך את הפעלת האוטובוס במקומות אחרים בארץ יחד עם עמותת "נוע תנוע" הפועלת לקידום תחבורה ציבורית בשבת.

השופט מלצר קבע כי אסור יהיה לאפשר נסיעה חינם באוטובוסים אלה שכן מדובר בשוחד בחירות. כן איפשר לש"ס לעתור שוב אם תרצה בכך נגד הפעלת האוטובוס ברחבי הארץ. בכך התקבלה ברובה עתירתה של תנועת ש"ס נגד הפעלת האוטובוסים בשבת במסגרת תעמולת הבחירות של העבודה.

מפלגת העבודה החליטה לפני שבועיים להפעיל מדי שבת אוטובוס בחינם בערים שונות ברחבי הארץ, בעקבות הפעלת אוטובוס שבת על ידי רון קובי ראש עיריית טבריה (שהופסקה בינתיים). ש"ס עתרה לוועדת הבחירות המרכזית בין השאר בטענה כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה ובמתן שוחד לציבור המצביעים שלא נדרשו לשלם עבור ההסעה. בעתירה נאמר כי זהו "מעשה ציני ומתריס, הפוגע ברגשותיהם של אזרחים רבים המעוניינים לשמור על צביונה היהודי של המדינה".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, פרסם לפני שבועיים צו מניעה זמני האוסר את הפעלת האוטובוס ללא עלות. מלצר קבע בהחלטתו כי "פעילות זו היא לכאורה בגדר תעמולת בחירות הקשורה במתן מתנות, האסורה לפי חוק הבחירות", והיום מסר את הכרעתו הסופית.

מפלגת העבודה חויבה לשלם הוצאות משפט בסך 5000 שקל.

ש"ס הגיבה בהכרזת ניצחון: "השבת שוב תבעה את עלבונה וניצחה. אנו שמחים כי כבודה של השבת יישמר בפרהסיה הציבורית ומקווים כי מפלגת העבודה תחדול משימוש ביום המנוחה הקדוש לתעמולת בחירות. ש"ס תמשיך להיות הקול הברור המשמיע את רצון רוב העם המעוניין במדינה בעלת צביון יהודי ושמירה על מסורת אבות".

מפלגת העבודה מיהרה לפרסם גם היא הודעת ניצחון וטענה כי הותר לה להפעיל אוטובוס שבת מחוץ לירושלים בשיתוף חברות תחבורה. לפי העבודה: "המפלגה מחויבת לקדם תחבורה ציבורית בשבת. זו לא התרסה נגד אף אוכלוסייה, אלא צורך חברתי".