דיווח: סין תקל במכסי היבוא על סחורות מארה"ב כחלק מהסכם סחר

לפי הדיווח, הסכם סחר סופי בין שתי המעצמות כבר נמצא בשלבי הכנה ועשוי להיחתם כבר בשבועות הקרובים • עוד דווח כי הפחתת המס תחול על סחורות חקלאיות, כימיקלים, רכבים ועוד מגוון מוצרים

הנשיא טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינגפינג / צילום: רויטרס
הנשיא טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינגפינג / צילום: רויטרס

סין מציעה הפחתה במכסי היבוא על סחורות אמריקאיות כחלק מהסכם סחר בינה לארה"ב שעומד להיסגר, כך לפי דיווח הבוקר (ב') משנחאי. הפחתת המס תתייחס לסחורות חקלאיות, כימיקלים, רכבים ועוד מגוון מוצרים. בנוסף, סין התחייבה לרכוש ויסקי מתוצרת אמריקאית.

בדוח של ה"וול סטריט ג'ורנל" שפורסם אתמול נכתב כי כחלק מהסכם הסחר, ארה"ב שוקלת לבטל את מרבית הסנקציות, אם לא כולן, משנה שעברה על מוצרי יבוא סיניים.

ביום שישי האחרון אף דווח ב"בלומברג" כי הסכם סחר סופי בין שתי המעצמות הכלכליות כבר נמצא בשלבי הכנה וכי יכול להיחתם כבר בשבועות הקרובים על ידי הנשיא טראמפ והנשיא שי. מפגש פסגה בין שני הנשיאים עשוי להיערך עוד החודש.

על אף האופטימיות נזכיר כי בחמישי האחרון, לאחר קיצור פגישתו עם מנהיג צפון קוריאה קים, אמר הנשיא טראמפ כי הוא "תמיד מוכן ללכת מעסקה" ויעשה זאת "גם עם סין, אם זה לא יילך".

ארה"ב איימה בעבר למסות סחורות סיניות בשווי של עד 200 מיליארד דולר במכסים של עד 25%, אם הסכם סחר לא יושג עד ה-1 במארס, בתום הדד-ליין של הפסקת האש שהוארכה על ידי טראמפ.

"נראה שסין וארה"ב מתקרבות לחתימה על הסכם סחר, אולם מבחינת שוקי המניות, נראה כי רוב החדשות הטובות מגולמות 'כבר בפנים' לאור מהלך העליות המרשים מסוף חודש דצמבר", כך כתבו בסקירתם השבועית כלכלני לאומי שוקי הון.

המדדים באסיה מגיבים בעליות חדות לדיווח, כאשר מדד שנחאי הסיני מזנק ב-2.6%.