רוח גבית לקרן אוזן בעתירתה נגד העיכוב במינויה ליו"ר הרשות השנייה

אוזן, היו"ר המיועדת של מועצת הרשות השנייה, מקבלת רוח גבית מחברי מועצת הרשות שאמורים לכהן תחתיה: 12 מתוך 14 חברים שאושרו ע"י ועדת גילאור הצטרפו לעתירתה נגד הממשלה בעקבות העיכוב באישור המינוי הסופי

קרן אוזן / צילום: איל יצהר
קרן אוזן / צילום: איל יצהר

קרן אוזן, היו"ר המיועדת של מועצת הרשות השנייה, מקבלת רוח גבית מחברי מועצת הרשות שאמורים לכהן תחתיה: 12 מתוך 14 חברים שאושרו על-ידי ועדת גילאור הצטרפו לעתירתה נגד הממשלה בעקבות העיכוב באישור המינוי הסופי. שני חברים נוספים צירפו מכתב אישור לעתירה, שכן הם אינם יכולים להצטרף אליה מתוקף היותם עובדי ציבור. השופטת אסתר חיות אישרה היום את הבקשה של אוזן לתקן את העתירה המקורית ולצרף אליה את חברי המועצה הממתינים.

נזכיר כי אוזן לאחרונה עתרה אוזן לבג"ץ נגד עיכוב מינויה לתפקיד. בעתירה - שהוגשה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשלת ישראל, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ושר התקשורת איוב קרא - נטען כי על הממשלה חלה חובה חוקית לדון ולאשר במהירות את מינויה של אוזן, ובכל זאת נמנעים נתניהו וברוורמן מלקיים חובה זאת ללא עילה ואף נמנעים מלענות לפניותיה של אוזן בעניין.

אוזן הומלצה לתפקיד על-ידי שר התקשורת איוב קרא, לאחר שהחליט לא להאריך את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה הנוכחית, בעטיין של תלונות שהועלו לגביה על-ידי ארגון העיתונאים בגלל האופן שבו ניהלה את תהליך אישור מיזוג רשת וערוץ עשר. השר הודיע על החלטתו יום לפני שלב האישור הסופי, ותוך זמן קצר נבחרה אוזן כמומלצת שלו לתפקיד, עברה את אישורה של ועדת גילאור, וכל שנותר היה כדי להשלים את ההליך הוא אישור הממשלה. אולם אז הוחלט על הקדמת הבחירות, הכנסת פוזרה, והממשלה הפכה לממשלת מעבר.

העתירה מתייחסת לכך שבעוד שמינויה של אוזן מעוכב ללא סיבה רשמית, ממשיך הליך המינוי של אחרים. עוד נטען כי "למיטב ידיעתה של העותרת, הגורמים המשפטיים הבהירו בעצם ימים אלה כי יש להשלים את המינוי".

טענה אחרת עסקה בכך שיחד עם אוזן מעוכב גם מינויים של 14 חברי המועצה, שכמו אוזן עברו כבר את כל השלבים הנדרשים. השופטים טענו כי במקרה כזה העתירה הייתה צריכה להיות מוגשת בשם כל חברי המועצה העתידית, ושלחו את אוזן לבדוק אפשרות של תיקון עתירתה. עתה נראה כי כל חברי המועצה, לרבות אותם חברים שאמורים להמשיך לקדנציה שנייה, הצטרפו לעתירה שאמורה להיות מוגשת בתוך 7 ימים.