נתניהו: "הבחירות לא בכיס, זה יהיה קרב קשה מאוד"

(עדכון) - ראש הממשלה נאם הערב בכנס הליכוד בכפר המכביה • בנאומו תקף נתניהו את בני גנץ ואת יאיר לפיד: "אנחנו נקבל מהם עיוורון ברוטציה, שמאל ברוטציה, חוסר ניסיון ברוטציה"

בנימין נתניהו בכפר המכביה / צילום: שלומי יוסף
בנימין נתניהו בכפר המכביה / צילום: שלומי יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (ב') את צמרת הליכוד בכנס בכפר המכביה לאור הסקרים המראים יתרון משמעותי למפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ. בכניסה לאירוע, אשר לא שודר בשידור חי בעקבות צו של השופט העליון חנן מלצר (יו"ר ועדת הבחירות), לחץ נתיהו ידיים לכל בכירי הליכוד, לרבות לחיצה בת כמה שניות למועמד גדעון סער אותו החרים עד עתה. בתחילה תכנן נתניהו להעלות את כל בכירי הליכוד על הבמה לצידו, אך בסוף הוחלט להימנע מחיבוקים ליד הפודיום, ונתניהו עמד על הבמה רק הוא.

בפתח הדברים ביקש נתניהו להודות לרעייתו שרה נתניהו, שישבה בשורה הראשונה. ״אבקש לומר מעומק ליבנו, תודה לשרה. תודה לכם. מאז יום חמישי אנחנו מוצפים באין ספור גילויי תמיכה ואין ספור גילוי אהדה". 

נתניהו אמר כי "חבורת הליכוד היושבת פה לא נבחרה באקראי על ידי משרדי פרסום, אלא נבחרת מוכשרת שנבחרו באופן דמוקרטית על ידי עשרות אלפי מתפקדים, במפלגה הדמוקרטית של ישראל. אתם נבחרת שבאה מן העם למען העם".

נתניהו החמיא לשר התחבורה ישראל כ״ץ על העבודה בתחום התשתיות ושלח לו תנחומים על מות אמו, מלכה "אשר עברה שבעה מחנות ריכוז, הקימה בית לתפארת, ישראל כולנו מחזקים אותך", אמר נתניהו. בהמשך הניאום, זלזל נתניהו במפלגות האחרות, במיוחד בכחול לבן. "אצלנו פה, אין תסריטים וקבוצות מיקוד, אני לא כמו איזה צנון שמכניסים לי מילים לפה, כפי שאומר דודי אמסלם, אני מדבר מן הלב".

"הליכוד זו משפחה, ולכן יחד באחדות אנחנו חייבים לנצח. אנחנו חייבים לנצח בגלל הדרך שלנו, אנחנו חייבים לנצח בגלל האמונה שלנו. אנחנו חייבים לנצח בגלל ההשיגים שלנו שהביאו את מדינת ישראל למצב הטוב ביותר בתולדותיה. אני לא יודע אם ראיתם את זה, כי לא תשמעו את זה בתקשורת, אני יודע שאתם מופתעים, אבל אתמול פורסם בארה"ב מחקר שנתי שמדרג כל שנה את המדינות החזקות ביותר בעולם, כלכלית, צבאית, מדעית, והמחקר הזה דירג את מדינת ישראל כהמדינה השמינית החזקה בעולם".

מרבית הנאום של נתניהו הוקדש לסקירת פגישותיו עם מנהיגי העולם, ביפן, הודו ורוסיה. "בדיוק באותן שנים שאנחנו בונים את ישראל כוח עולמי, בדיוק באותן שנים, השמאל הזהיר אותנו מפני בידוד מדיני. הוא המליץ על דרך של חולשה, דרך של ויתורים, דרך של כניעה. זאת המתכונת לדידם, אבל לא לדידנו. אנחנו הלכנו בדרך אחרת לגמרי. דרך של כבוד. דרך של עוצמה. דרך של גאווה לאומית, דרך של רוח גדולה. התוצאה, גם היא נראית בפני כולם, חוץ במתקשורת, אתם יכולים לראת את זה. פריחה מדינית שלא הייתה בתולדות ישראל. איזה בידוד, אני אספר לכם עם הבידוד. יש ימים שאני נפגש בבוקר עם מנהיג אחד שבא מחוץ לארץ, בצהריים עם עוד מנהיג ואחה"צ עם מנהיג שלישי. אני לא מגזים, זה קורה. הדרך שלנו מביאה אלינו את כל העולם, גם את העולם הערבי". 

"אנחנו חייבים להמשיך את ההצלחה הזו, אבל כדי להמשיך אותה צריכים דבר אחד: חייבים לנצח בבחירות. אני חייב להגיד לכם ביושר, זה לא מובטח, זה לא בכיס וזה לא יהיה פשוט. זה יהיה קרב קשה מאוד. כי אני לא זוכר, ויש לי כבר ניסיון לא מעט, גם לכם, אני לא זוכר התגייסות כזו של השמאל והתקשורת, הם יודעים, אני לא זוכר דבר כזה. כשהם יודעים שלא יכולים לנצח במשחק הוגן, הם מנסים להוציא אותי מן המגרש, כדי שהליכוד והימין יפלו מן השלטון. אבל זה לא ילך להם".

"ראיתם לבד, לא היה שום דבר חדש בהאשמות-הסרק נגדי, ועוד לפני שהצגתי את האמת ואת העובדות. וכשתהיה לי ההזדמנות להציג את האמת, מגדל הקלפים יקרוס כליל, ולא יישאר ממנו זכר. זה יקרה, רק אחרי הבחירות, ובינתיים לא הייתי מזלזל בסכנה האמיתית שכמה מתומכינו יישארו בבית או לא יצביעו ליכוד".

"מצביעי הימין, אתם יכולים לצפות בו באינטרנט, לאחרים נותנים לצפות בטלוויזיה, אבל לנו לא נותנים. 4 שנים, אתם יושבים בבית ושומעים את שידורי התעמולה נגדנו בטלוויזיה, ערוץ 11, 12 ,13 זה הכל אותו דבר, שטיפת מוח ערב ערב, מוטה ומסולף, ואני יודע כמה זה מקומם אתכם. אני הולך ברחוב ואנשים אומרים לי 'איזה תקשורת מוטה ומסלפת'. אבל אחת ל-4 שנים יש לכם הזדמנות לתת תשובה מוחצת לשדרני התעמולה של השמאל, לכתבים, לפרשנים. אתם יכולים להגיד להם ׳זה לא יעזור לכם, אתם לא תחליטו. העם יחליט, לא התקשורת'".

נתניהו התייחס גם לאפשרויות הרכבת הממשלה, אחרי הבחירות. "עופר שלח ששולט בלפיד אשר שולט בגנץ, הודה שיקימו קואליציה עם טיבי. גם למיכאל ביטון, ברח לו, הוא הודה שהם ישבו עם טיבי. זה או טיבי או ביבי. זה חשבון פשוט, מתמטיקה של כיתה א׳. מחברים את המספרים, לפיד וגנץ אין שום אפשרות להקים ממשלה בלי התמיכה של המפלגות הערביות, וכדי לטשטש את זה, לפיד וגנץ עשו משהו מדהים. הם הקדימו את פורים, הם מתחפשים, הם אומרים, אנחנו בכלל לא שמאל, אין ימין ואין שמאל. הם לא שמאל, אתם מאמינים להם?" -  הקהל צועק "לא". "ואני אומר ללפיד ולגנץ, אל תתביישו אתם שמאלנים וזה בסדר, מותר להיות שמאל, זה ליגיטימי, אבל מה שאסור לעשות, זה להסתיר את זה, את הדבר המרכזי הזה בפני המצביעים שהולכים לקבוע את ההנהגה של המדינה. אני אומר להם, תעמדו מאחורי הדעות שלכם, כמו שאנחנו עומדים מאחורי שלנו". 

נתניהו סקר את ההוכחות לכך שגנץ ולפיד הם שמאלנים. הוא דיבר על תמיכתם באובמה בנושא ההסכם עם איראן. "לפיד וגנץ תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, אני התנגדתי בכל תוקף. תקשיבו לזה, גנץ אמר שהאיראנים לא יבנו פצצות אטום כי הם רציונאלים. תקשיבו טוב, גנץ חושב שהמשטר באיראן שקורא להשמיד ולמחוק אותנו מעל פני האדמה כל חמש דקות - המשטר הזה הוא ראציונלי. זה פשוט הזוי, הוא פשוט הזוי. לפיד אמר שלהתנגד להסכם זו טעות אסטרטגטית - זה ציטוט. אוי ואבוי לנו אם השניים האלו יהיו ראשי ממשלה. הם יעמדו בצמתים הקריטיים האלו? הם יעמדו תחת לחץ בינלאומי? אני אומר לכם באחריות, הם לא יעצרו את איראן, הם לא מסוגלים לזה. מול סכנה קיומית לישראל אני נאבקתי נגד כל העולם, נאבקתי נגד נשיא ארה"ב. עשיתי זאת כי האינטרס העליון של מדינת ישראל והעם היהודי היה לנגד עיניי. אבל במקום לעזור במשימה הזו, בעיניי משימה קדושה, לפיד וחבריו בשמאל תקפו אותי בלי הרף, אבל אני התעקשתי. יודעים למה התעקשתי? ידעתי שמדובר בעצם הקיום שלנו. וזו השליחות שלי, שאותה ירשתי מאבי ומסבי ז"ל. זו השליחות שלי והיא בוערת בעצמותי. זה לא ספין, זו לא עמדה של פרסומאי, זה לא יתרון פוליטי, זה בוער בעצמותי, להבטיח את עם ישראל בארצו, להבטיח את עתידנו, את עתיד ילדנו. ולכן לא ויתרתי, קראתי לארה"ב להטיל סנקציות מחדש ולשמחתנו הנשיא טראמפ החליט לעשות את המעשה הגדול והחשוב הזה. תודה לך ידידי הנשיא טראמפ על מחויבות לביטחון ישראל ועל הידידות העמוקה בינינו. הידידות הזו באה לידי ביטוי גם בצעד ההיסטורי של העברת השגרירות לירושלים".

"הידידות הזו באה לידי ביטוי בהמון דרכים, שחלק איני יכול לספר לכם, אך ראיתם גם היום אחר הצהריים, בתרגיל משותף חסר תקדים שבו הוצבה לראשונה בישראל מערכת ההגנה המתקדמת לפעולה נגד טילים. אתם זוכרים שיאיר לפיד אמר שאני לא מבין את ארה"ב ואני הורס את היחסים עם ארה"ב. זה לא הזוי, זה מצחיק".

"עוד מסיכה - לפיד וגנץ מתנגדים לחוק הלאום. אנחנו חוקקנו את חוק הלאום. לפיד התנגד לחוק הלאום וגנץ, הדבר הראשון שיצא לו כאשר היחצנים שלו הרשו לו לדבר, הוא אמר שהוא מתנגד והוא יתקן את החוק הזה. ופה איתי יושבים אמיר אוחנה, ואבי דיכטר וכל הסיעה שלנו, אני גאה בכם שהליכוד הוביל את החוק הזה. גם צחי הנגבי, וכולנו. אני גאה בנו אחרי 70 שנה שקבענו סוף סוף שישראל היא מדינת העם היהודי, תוך כיבוד זכויות הפרט של יהודים ולא יהודים כאחד, כי אנחנו מחויבים למדינה יהודית ודמוקרטית".

"אבל סגן הרמטכ"ל גנץ עם כל המטכ"ל, התנגדו להקמת הגדר מול מצרים. אני פשוט הכרחתי אותם, כפיתי עליהם על הקמת גדר ממשית, לא וירטואלית ואם לא אני הייתי מתעקש על הקמת הגדר והולך ומפקח על הגדר כל שלושה חודשים. כבר היינו מוצפים היום במליון מסתננים מאפריקה וחסר סדר מדינה יהודית ודמוקרטית. אז יהיו להם 10 רטמכלים אבל אם המדיניות שלהם שגויה, זה לא יעזור כלום. לפיד וגנץ תומכים בעקירת ישובים, הסכימו להסכם הגרעין, הם רוצים להוביל את המדינה? אנחנו נקבל מהם עיוורון ברוטציה, שמאל ברוטציה, חוסר ניסיון ברוטציה. הם שמאל מדיני ושמאל כלכלי".

"מפלגת לפיד-גנץ רוצה להשאיר את הגז באדמה. חברים ברשימה שלהם אמרו שצריך להשאיר את הגז עמוק באדמה, מזל שאנחנו הוצאנו את הגז מהאדמה ואם זה יהיה תלוי בהם, מאות מיליארדים שאמורים להיכנס לקופות המדינה ירדו לטמיון במקום להכניס לאזרחי המדינה. זוהי בדיוק הכלכלה הפופליסטית, כלכלת ההסתדרות של מפלגת ניסנקורן, של מפלגת השמאל של לפיד וגנץ. ואנחנו בדיוק ההפך, נמשיך לטפח כלכלה חופשית, נמשיך להוריד מסים, ועוד בדרך, עוד הפחתות. נמשיך לקצץ בבירוקרטיה, נמשיך לעודד תחרות ואנחנו עושים, עושים יותר מכל ממשלות ישראל".

"מה שאנחנו עשינו יחד בעשר השנים האחרונות, הפכנו את ישראל לכוח עולמי. צמצמנו את אי השיוויון, העלנו את שכר החיילים, שכר השוטרים, העלנו את השכר מינימום, השכר הממוצע, הורדנו אבטלה לשיעור נמוך בכל הזמנים. חוקקנו חוק חינוך חינם, הבאנו את התיירות לשיא. אנחנו מבטלים את הפריפריה באמצעות כבישים, רכבות ומחלפים. ואנחנו מביאים אל הפריפריה תרבות וספורט כפי שלא נעשה מעולם".

"עשינו רפורמה מדהימה ברישוי העסקים, וזה הקטר האמיתי של המשק הגדלנו את סל התרופות. סיבסדנו צהרונים. אבל אני מתחשב בכם, יש לי עוד 20 נקודות ברשימה, אני מוציא אותן... אבל הדבר שאני גאה בו במיוחד: אני יזמתי לפני כמה ממשלות תכנית מורשת אשר משקמת את האתרים המופלאים בארצנו מן התקופה העתיקה ותקופת התנך ועד התקופה החדשה, מתל חי ועד דגל הדיו באילת, מתל לכיש ועד תל דן בכל הארץ. אבל אם לפיד וגנץ יצליחו לטשטש את ההבדל ביננו לביניהם, הם עוד יעלו לשלטון ואתם זוכרים מה קרה בפעמים קודמות, קיבלנו את אוסלו ואלפי אוטובסים מתפוצצים. יש רגעים שהאמת מבליחה בכל עוצמתה. שנה אחרי צוק איתן, בני גנץ השתתף בטקס לזכר קורבנות ישראלים ופלסטינים - מי כלול בקורבנות הפלסטינים? אלף הרוגים מהחמאס. אני לא הייתי מעלה בדעתי ללכת לטקס כזה, אבל בני גנץ ישב שם בשורה הראשונה וזה אומר המון על חוסר שיקול הדעת. זה אומר המון על ההבדל, אנחנו ימין והם שמאל. אנחנו בעיצומה של מערכת בחירות קשה ולא הוגנת. עכשיו הזמן של כל אחד מאיתנו להתגייס בכל הכוח. לשכנע את המתבלטים. יש רק דרך אחת להמשיך את הנס הישראלי, כדי למנוע את עליית השמאל צריך ליכוד גדול".

את השידור של האירוע אפשר היה לראות בזמן אמת רק בפייסבוק והקהל במקום צעק "הם מפחדים הם מפחדים" עם רמיזה למפלגות האחרות ובמיוחד לעבודה אשר פנתה לועדת הבחירות בצו למניעת השידור החי, כדי שכלי התקשורת לא יהפכו להיות כלי תעמולה.

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי נתניהו הערב: "נתניהו ממשיך להסית ולשקר. הוא מוכן להגיד הכל כדי להסיט את הדיון מהחקירות ומכתבי האישום שניצבים נגדו. נתניהו יודע שבעוד שנה הוא הולך למשפט, הוא יודע שזמנו עבר. במקום לעסוק בקריסת מערכת הבריאות, בתורים במיון וביוקר המחייה, הוא עסוק רק בעצמו. ישראל מחכה למנהיגות ערכית ואחראית שתעסוק בחיי האזרחים ולא בנאומי שיסוי והסתה. ביבי תודה, אנחנו ניקח את זה מכאן. הגיע הזמן לחזור להתעסק באזרחים במקום בראש הממשלה".