גוגל מצאה כי היא משלמת לגברים פחות מלנשים על אותה עבודה

כך לפי דיווח של "ניו-יורק טיימס" • בפוסט שגוגל פרסמה בבלוג הרשמי נכתב כי כדי לגשר על פערי השכר היא העניקה 9.7 מיליון דולר ל-10,700 עובדים שמצאה כי אינה משלמת להם מספיק ב-2018

גוגל / צילום: רויטרס
גוגל / צילום: רויטרס

מבדק שנתי פנימי שערכה גוגל כדי לבדוק אם היא מפלה נשים ומיעוטים בשכר, מצא דווקא את ההפך: גברים קיבלו שכר נמוך יותר מנשים עבור עבודה דומה - כך דווח ב"ניו-יורק טיימס".

בפוסט שגוגל פרסמה בבלוג הרשמי שלה אודות ההבדלים היא כתבה כי כדי לגשר על הפער היא העניקה 9.7 מיליון דולר ל-10,700 עובדים שמצאה כי אינה משלמת להם מספיק. לא ברור מה אחוז העובדים הגברים בקרב העובדים שפוצו. לשם השוואה, בסוף 2017 גוגל אמרה כי הוציאה 270 אלף דולר על תשלום ל-228 עובדים שלא פוצו כראוי, בעקבות ממצאי הדו"ח השנתי. החברה מאמינה כי הגידול נובע מהעובדה שהשנה נכללו בניתוח גם עובדים חדשים. בסך הכל, 91% מעובדי גוגל נכללו בניתוח השנה.

תוצאות המבדק פורסמו בתקופה שבה גוגל מתמודדת עם ביקורת על אפליית נשים בחברה. נגד ענקית הטכנולוגיה הוגשה תביעה ייצוגית בקליפורניה במסגרתה 8,300 עובדות טוענות כי החברה מפלה נשים ומשלמת להן פחות מלגברים. בנוסף, לפי התביעה, גוגל מפלה נשים גם מבחינת מתן הזדמנויות לקידום, והעסקתן בתפקידים שלא תואמים את רמת הניסיון שלהן - פרמטרים שלא נלקחו בחשבון במבדק שערכה החברה.

גם מחלקת העבודה של ארה"ב חוקרת האם גוגל מפלה נשים לרעה ומשלמת להן פחות, ובחודש נובמבר אלפי עובדי גוגל במשרדים שונים בעולם מחו על יחס החברה לנשים, בעקבות פרסומים על טיפול לקוי בתלונות על הטרדה מינית בחברה.

גוגל הכירה בכך שהמבדק הנוכחי לא מתייחס לחלק מהפרמטרים שעלולים להביא לאפליה, וכתבה בבלוג הרשמי כי עליה לבחון גם האם עובדים חדשים מתמנים למשרות עם רמת שכר ראויה לניסיון שלהם, וכן פרמטרים נוספים. החברה אמרה כי השנה תוציא לפועל בדיקה מקיפה יותר של הנושא.