ארכיון הטלוויזיה החינוכית יועבר לתאגיד "כאן"; לעובדים עדיין לא נמצאו פתרונות

ביה"ד לעבודה קבע כי כל תכני הטלוויזיה החינוכית יועברו לידי תאגיד השידור הציבורי תוך שבועיים • עם זאת, למרבית עובדי הטלוויזיה החינוכית לשעבר עדיין לא נמצאו פתרונות תעסוקה, וגם טרם הושלם ההסדר הכספי מולם

כל תכני הטלוויזיה החינוכית, לרבות הארכיון והבובות מתוך התוכניות שנותרו בשטח הטלוויזיה החינוכית, יועברו לידי תאגיד השידור הציבורי תוך שבועיים - כך סוכם אתמול (ג') בבית הדין לעבודה. על-פי החוק, החומרים היו אמורים לעבור לתאגיד מיד עם סגירת החינוכית לפני כמעט חצי שנה, אך העובדים לא אפשרו את העברתם.

עובדי החינוכית סירבו להעביר את חומרי הארכיון לאנשי "כאן חינוכית", לאחר שההסתדרות אישרה להם לעשות זאת במסגרת סכסוך עבודה, כל עוד ברור היה כי אלה חומרים השייכים למדינה. בתקופה שחלפה עשה התאגיד מספר ניסיונות להעביר את החומרים אליו, ללא הואיל: עובדים של החינוכית מנעו את הכניסה ולא אפשרו גישה לחומר.

נזכיר כי מ-16 באוגוסט נסגרה החינוכית, והשטח שלה עבר למנהל הציבורי שמחזיק במקרקעין. ההנהלה הסמיכה אותו לפתוח את מנעולי החדרים בהם מאוחסנים החומרים, וההסתדרות והוועדים השונים של החינוכית התחייבו לא להפריע.

לארכיון החינוכית אולי נמצא פתרון, אבל לרוב לאנשים שעבדו בה לא נמצאו פתרונות תעסוקה, וגם טרם הושלם ההסדר הכספי מולם: מענקי הפרישה המובטחים לא שולמו להם.

לאחרונה (ובאיחור אלגנטי של 5 חודשים לאחר הסגירה) מינה משרד האוצר רואה חשבון כדי שיבקר את אופן החישוב. עד השלמת הבדיקה נעצרו כל התשלומים, מבלי שיש לעובדים מה לעשות בנוגע לכך. נזכיר כי פרישת העובדים לא הייתה הפתעה עמה נדרשת המדינה להתמודד, וכי היה זמן רב להיערך לכך מראש.

בסך-הכול פרשו 120 מעובדי החינוכית, והם אמורים לקבל את מענקי הפרישה שהובטחו להם במסגרת הסכם שחתמה בשמם ההסתדרות. 40 עובדים נוספים שלא פרשו ממתינים לניוד.

עובדי החינוכית הם עובדי מדינה, ולכן המדינה מחויבת למצוא להם אלטרנטיבה תעסקותית. גם איתם לא הגיעו עד עתה להסדר, ובינתיים הם ממשיכים להגיע מדי יום לרחוב קלאוזנר 14, מעונה לשעבר של הטלוויזיה החינוכית.

40 עובדים היו אמורים להיקלט בתאגיד השידור, ולצורך זה אף הקצתה המדינה 12 מיליון שקל. בינתיים נקלטו חצי ממספר התפקידים המובטחים.