קרן ההון סיכון אינימיטי מתחברת לקרן ההייטק של אי.בי.אי כשותפת השקעה

קרן ההון סיכון של עופר טימור, אלון גבע ונמרוד לב צפויה להביא "לידים" לעסקאות עתידיות לקרן ההייטק היחידה שהוקמה בסיוע ובהגנת המדינה • קרן ההייטק של אי.בי.אי השקיעה בשתי קבוצות הייטק פרטיות

ד"ר דור לי לו, ממנהלי קרן ההייטק של אי.בי.אי / צילום: אילן בשור
ד"ר דור לי לו, ממנהלי קרן ההייטק של אי.בי.אי / צילום: אילן בשור

קרן ההייטק של בית ההשקעות אי.בי.אי, שהוקמה ביוזמת ובסיוע המדינה, מצרפת אליה כשותפת השקעה את קרן ההון סיכון אינימיטי, של עופר טימור, אלון גבע ונמרוד לב. בסביבת קרן הנאמנות היחידה להשקעות בסטארט-אפים, שהיא מעין קרן הון סיכון פתוחה וסחירה לציבור הרחב, מסבירים כי אינימיטי לא מצטרפת להנהלת הקרן אלא תביא לה "לידים" לעסקאות.

קרן אינימיטי היא קרן המשקיעה בחברות סטארט-אפ הנמצאות בשלבים ראשוניים, אשר מפתחות תוכנה בתחומים כגון: שירותי תוכנה ארגונית, תשתיות ענן, מובייל, מדיה חדשה, ביג דאטה ו-AI. בפורטפוליו של הקרן נמצאות החברות: Namogoo, Back&, Practi, eTribez, Wakingapp, Funzing, Photomania, TinyTap, Blazemeter, Genoox, Craft, Scringo ו-Dispop. עתה התקווה בקרן ההייטק של אי.בי.אי היא שאינימיטי תביא עמה חברות מעניינות להשקעה, בדומה לעסקה שהקרן של אי.בי.אי כבר ביצעה עם שותף ההשקעה יריב גילת.

מהצד השני, הקרן של אי.בי.אי, בהובלתם של ד"ר דן אקס וד"ר דור לי-לו, השלימה במחצית הראשונה של יוני 2018 גיוס של כ-403 מיליון שקל, והיא משקיעה את כספי המשקיעים בה בחברות טכנולוגיה ישראליות בשלבי התפתחות שונים - מחברות סטארט-אפ ועד חברות בשלות שכבר נסחרות בבורסה. מדובר בקרן סחירה ששווי השוק שלה בבורסה היום הוא 308 מיליון שקל, והיא מעריכה את שווי נכסיה בכ-407 מיליון שקל על פי ה-NAV (ערך נכסי נקי).

השקיעה 14.5 מיליון שקל בשני סטארט-אפים

עד כה ביצעה קרן ההייטק של אי.בי.אי שתי השקעות ידועות בתחום הסטארט-אפים הפרטיים. הראשונה, באוקטובר האחרון, כשהשקיעה 0.91% מנכסיה, בסדר גודל של כ-3.5 מיליון שקל, בחברת ניילומטיק שהוקמה בספטמבר 2016 ו"עוסקת בפיתוח מוצר אלקטרוני ביתי (קונסיומר אלקטרוניקס) המשלב טכנולוגיות מתקדמות בתחום האסתטיקה האישית", כדברי אי.בי.אי.

בדצמבר ביצעה הקרן את ההשקעה השנייה שלה, כשהשקיעה בקבוצת Songo כ-11 מיליון שקל (כ-3 מיליון דולר), המהווים קצת פחות מ-3% מנכסי הקרן. סונגו היא פלטפורמה לבניית חברות הזנק בתחום האונליין, אשר מפתחת פתרונות טכנולוגיים בממשקים שבין מסחר אלקטרוני, מדיה ובינה מלאכותית. הקבוצה כוללת את החברות נובלטי מדיה, וידרייד, פרדיקטו, ברנדקראנץ' וליברדי, שנמצאות ב"שלבי פיתוח שונים". השקעה זו נעשתה לצד יריב גילת, אחד משותפי ההשקעה של הקרן כאמור, שנמנה עם מובילי סונגו.