הראשון עוד לא שווק אבל סמסונג כבר עובדת על עוד שני דגמי סמארטפון מתקפלים

היצרנית הדרום קוריאנית עובדת על שני דגמים נוספים של סמארטפונים מתקפלים: אחד מהם דמוי צדפה והשני – שיתקפל עם המסך כלפי חוץ • לעומתם, מכשיר ה-Galaxy Fold מתקפל כמו ספר, כשהמסך הראשי שלו מופנה כלפי פנים

פחות מחודש לאחר חשיפת הסמארטפון המתקפל הראשון שלה, סמסונג עובדת על שני מכשירים מתקפלים נוספים. לפי דיווח שהופיע הבוקר (ד') בבלומברג, סמסונג מעוניינת למצב את עצמה כשולטת בשוק הסמארטפונים המתקפלים כבר בשלב מוקדם.

היצרנית הדרום קוריאנית עובדת על שני דגמים נוספים של סמארטפונים מתקפלים: אחד מהם דמוי צדפה והשני - שיתקפל עם המסך כלפי חוץ, בדומה למכשיר המתקפל שחשפה וואווי בתערוכת המובייל MWC בברצלונה לפני כשבועיים. לעומתם, מכשיר ה-Galaxy Fold, אותו סמסונג תתחיל לשווק באפריל במחיר של 1980 דולר, מתקפל כמו ספר, כשהמסך הראשי שלו מופנה כלפי פנים. המכשיר כולל גם מסך משני בגודל 4.6 אינץ', שנמצא על צידו החיצוני של המכשיר, ומשמש כסמארטפון במצב מקופל.

את המכשיר המתקפל כצדפה, אומרים מקורות המצוטטים בדיווח, סמסונג מתכננת לחשוף כבר השנה, או בתחילת 2020. כיום, המכשיר מעוצב כך שהמסך הראשי של ומתקפל כלפי פנים, והוא כולל סך נוסף בצידו החיצוני, בדומה ל-Galaxy Fold , אך לדברי אותם המקורות, העיצוב עשוי להשתנות בהתאם לאופן בו יתקבל המכשיר המתקפל שיושק באפריל.

עוד הם אמרו כי המכשיר המתקפל כלפי חוץ כבר קיים כאב טיפוס, וסמסונג אף שקלה לשווק אותו כמכשי המתקל הראשון שלה, לפני שהכריע לטובת המסך המתקפל פנימה. המכשיר הזה צפוי להיות דק יותר משני האחרים, משום שאין לו מסך נוסף. בנוסף, המכשירים הללו עשויים לכלול קורא טביעות אצבע המוטמצע במסך, כפי שעשתה סמסונג עם הגלאקסי S10 .

סמסונג הכריזה על המכשיר המתקפל הראשון שלה לפני כשנה, וחשפה אותו כשבוע אחרי הטלפון המתקפל הראשון, של הסטארט-אפ הסיני רויול (Royole). למרות שלא ניתן לחזות את הביקוש למכשיר המתקפל של סמסונג, סקר שאתר "ביזנס אינסיידר" ערך בקרב קוראיו שיקף עניין רב במכשירים המתקפלים: 76% מהמשיבים אמרו כי הם מעוניינים שהטלפון הבא שלהם יהיה מתקפל, והיצרניות מגיבות בהתאם: אחרי סמסונג, גם וואווי חשפה מכשיר מתקפל משלה, ולפי דיווח מחודש ינואר, שיאומי עובדת על סמרטפון מתקפל גם היא.

לעומת היצרניות מהמזרח, אפל, אשר אמנם מחזיקה בפטנט על טלפון מתקפל, לא תשיק מכשיר כזה לפני סוף 2020 לפחות, לפי ההערכות בשוק. אפל הייתה חלוצה בתחום הסמארטפונים, והגדירה מחדש את הטלפונים הניידים עם העיצוב החדשני של האייפון שלה. כעת, כאשר השוק נע לכיוון המכשירים המתקפלים, החברה עדיין לא הצהירה על כוונה להשיק מכשיר כזה באופן רשמי, ונראה שהיא נשארת מאחור.

עם זאת, סמסונג, וואווי ושיאומי מתנסות עם עיצובים שונים, אשר כולם מסתכמים במכשירים עבים ומסורבלים יחסית לטלפונים בני זמננו, ואשר לא ברור אם יצליחו לחדור לשוק באופן נרחב. כל עוד היצרניות מתנסות בעיצובים שונים, אפל ושחקניות אחרות יוכלו עדיין להצליח לתפוס דריסת רגל בשוק, אם יצליחו להגיע לעיצוב שיוכל לסוף אחריו קהל גדול.

מלבד ההתנסות בעיצובים שונים, סמסונג ממשיכה לנסות ולשפר גם את העמידות של המכשיר המתקפל שלה, אמרו המקורות שצוטטו בדיווח בבלומברג. לאחר כעשרת אלפים קיפולים, המסך סובל מקפל תמידי שנשאר במקום הקיפול, אותו החברה מנסה להעלים. בינתיים, סמסונג שוקלת להציע החלפת מסכים בחינם ללקוחתיה.