על רקע הצמיחה החדה, בכאל יש יותר עובדים מישראכרט

היפרדותן של ישראכרט ולאומי קארד מהבנקים צפויה להוביל לכיוון של התייעלות, אך בינתיים לא נרשמה ירידה משמעותית במצבת כוח האדם • מספר העובדים בכאל גדל ב-15%

לוי הלוי, מנכ"ל כאל / צילום: איל יצהר
לוי הלוי, מנכ"ל כאל / צילום: איל יצהר

השינויים הדרמטיים בענף כרטיסי האשראי לא פוסחים גם על עובדי החברות. היפרדותן של ישראכרט ולאומי קארד (מקס) מהבנקים צפויה להוביל לכיוון של התייעלות. ניצנים ראשונים לכך ראינו כבר בשנה שעברה, אך לא מן הנמנע כי נראה תוכניות נוספות לפרישה מוקדמת של עובדים גם בשנים הקרובות.

אלא שבינתיים לא נרשמה ירידה משמעותית במצבת כוח האדם של החברות. מספר המשרות בישראכרט ירד אשתקד ב-18 ל-1,150 עובדים, ובמקס ב-28 ל-1,170 עובדים.

הדבר מפתיע לאור העובדה שבמקס ביצעו תוכנית פרישה אשתקד לכ-130 עובדים. אגב, מספר העובדים ירד בכ-90, אולם בסופו של דבר גויסו גם עובדים בעקבות המועדונים החדשים שפתחה אשתקד החברה. אלא שהנתון המעניין יותר נמצא בכאל - כתוצאה מצמיחת הפעילות בחברה, גדל מספר המשרות בחברה ב-200(!), עלייה של 15% לכ-1,500 משרות.

העלייה במספר העובדים הופכת את כאל לחברה שמעסיקה הכי הרבה עובדים, אפילו יותר מישראכרט, שהיקף הפעילות שלה גדול יותר באופן משמעותי. הגידול במצבת העובדים נבעה הן מהמועדון החדש עם שופרסל, הכולל מאות אלפי לקוחות, והן מהתרחבות בתחום הטכנולוגיה בחברה.