היו"ר שרחמני מייעד לאיילון אחזקות: אהרון פוגל

בכוונת רחמני להביא למינויו של פוגל, שבעבר היה יו"ר של מגדל, ליו"ר איילון אחזקות במקומו של היו"ר הנוכחי שלמה גרופמן

לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר
לוי רחמני - מנכ"ל חברת ביטוח איילון / צילום: איל יצהר

לוי רחמני נערך לשינוי דירקטוריון איילון אחזקות וככל הידוע מתכוון להביא לאסיפה הכללית את שמותיהם של אהרון פוגל, יגאל בר יוסף, אסתר דלאל ויניב פגוט. בכוונת רחמני להביא למינויו של פוגל, שבעבר היה יו"ר של מגדל, ליו"ר איילון אחזקות במקומו של היו"ר הנוכחי שלמה גרופמן.

בימים אלה רחמני נמצא בעימות אדיר עם דירקטוריון איילון אחזקות ובעיקר מול היו"ר גרופמן שהיה בעבר חברו ושאותו מינה לתפקיד. רחמני הודיע זה מכבר לגרופמן כי יפעל למינוי דירקטורים אחרים על פניו באסיפה הכללית הבאה של החברה, שתתקיים בתחילת אפריל - דבר אשר יהווה הדחה של גרופמן. מנגד, גרופמן ויתר חברי הדירקטוריון, שניצבים יחד עם היו"ר, יצאו נגד רחמני בטענה כי פעל באמצעים פסולים על מנת להשפיע על התנהלות הקבוצה בניגוד להוראות.

ככל הידוע הקש ששבר את גב הגמל והוביל למאבק האדיר בין רחמני, שמחזיק ב-67.3% ממניות איילון, לבין גרופמן נוגע למינוי מנכ"ל הקבוצה הציבורית, שהסתיים לאחרונה במינויו של שרון רייך, שמשמש שנים רבות כמנהל הכספים והפיננסים של איילון ביטוח ושל הקבוצה האם, וזאת בניגוד לעמדתו של רחמני. דירקטוריון איילון אחזקות הקים ועדת איתור למינוי מנכ"ל לחברה, ששכרה לעצמה ייעוץ משפטי ייעודי לעניין בגלל מה שחבריה חשו כלחצים כבדים שהפעיל בעל השליטה. ככל הידוע רחמני רצה למנות לתפקיד מנכ"ל החברה האם הציבורית את משה בנבנישתי, שמכהן כמנהל הפיתוח העסקי של איילון ביטוח. לבסוף המועמד של רחמני לא נבחר ולא מונה לתפקיד.

רשות שוק ההון, שמפקחת על ענף הביטוח, נמצאת בסבך העניינים באיילון אחזקות, הגם שלכאורה היא מפקחת "רק" על איילון ביטוח. ראשי הרשות כבר נפגשו עם הצדדים בעימות והנחו אותם, כשלרשות סמכות רבה בפועל גם איילון אחזקות וזאת משום שהיא הסמכות הבלעדית ביחס להיתרי שליטה בחברות ביטוח, ובסמכותה אף לבטל היתרים שניתנו בעבר. בהקשר זה נראה כי פוגל אינו שם שייראה כבעייתי מבחינת הפיקוח משום שכבר מילא בהצלחה תפקידי יו"ר בכירים בענף.

רחמני פרש בשלהי 2018 מתפקיד מנכ"ל איילון אחזקות לאחר יותר מארבעה עשורים בתפקיד. זה קרה בעידוד הפיקוח שרוצה בהפרדה מוחלטת בין רחמני לבין הניהול של החברה שבשליטתו.