בני גנץ תובע מיליון שקל מ"ישראל היום" בגין פרסומים שקריים

מדובר בפרשת הפרסומים הכוזבים הנוגעים להאשמות הבדויות שפרסמה לגביו נאוה ג'ייקובס בפייסבוק • לטענת ראש רשימת "כחול לבן", הפרסומים נועדו לפגוע בו פוליטית, שכן "ישראל היום" פועל בשירותו של נתניהו

בני גנץ / צילום: איל יצהר
בני גנץ / צילום: איל יצהר

ראש רשימת "כחול לבן", בני גנץ, הגיש היום (ה') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע על סך מיליון שקל נגד העיתון "ישראל היום", העורך בעז ביסמוט והכתבת דניאל רוט-אבנרי, בגין סדרה של פרסומים כוזבים הנוגעים להאשמות בדויות שפרסמה לגביו נאוה ג'ייקובס בפייסבוק. 

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין בעז בן-צור, כרמל בן-צור וגיא רוה ופורסמה לראשונה ב"צינור 13", הובהר כי "ישראל היום" פרסם כתבה ובה טענות על "תלונה נוספת" נגד גנץ מאת אחיה של אותה "מתלוננת". לטענת גנץ, הטענות שהועלו בכתבה הן כוזבות ואף הופרכו בצורה פוזיטיבית על-ידי אותה "מתלוננת", אשר ציינה כי "מבחינתי אין סיפור כזה... זה מבחינתי לא קרה".

בנוסף הובהר בכתב התביעה כי "ישראל היום" פרסם בדיקת פוליגרף שהוסתרו ממנה פרטים, והיא חסרת כל ערך. לפי הנטען בתביעה, העיתון אף סירב למסור בדיקה זו. טענת התביעה היא ש"'ישראל היום' פעל ברשלנות עיתונאית בולטת, מבלי שבוצעו בדיקות מחייבות מינימליות ובחוסר תום-לב ברור".

גנץ הוסיף כי הפרסומים נועדו לפגוע בו פוליטית, שכן "ישראל היום" פועל בשירותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדברי גנץ, במסגרת קמפיין הבחירות של נתניהו הוטחו בו הכפשות שונות, ודומה כי "ישראל היום" החליט לנקוט כל אמצעי "כדי לקדם את עניינו הפוליטי של מר נתניהו".

גנץ הבהיר בתביעתו כי בכוונתו לתרום כל סכום שייפסק לטובתו בתביעה זו למטרה ציבורית, כגון איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.