האחים אסיא משיקים את בורסת הקריפטו של eToro בארה"ב: "זהו רק צעד ראשון במסע"

פרסום ראשון: פלטפורמת המסחר החדשה, המושקת היום בארה"ב, תאפשר למשקיעים אמריקאים לסחור בביטקוין וב-12 מטבעות דיגיטליים נוספים • eToro משיקה גם ארנק דיגיטלי ייעודי, שתומך ב-5 סוגי מטבעות קריפטו • החברה מתכננת להרחיב בשנה הבאה את פעילותה בארה"ב גם למסחר במניות

יוני (מימין) ורונן אסיא, מייסדי eToro / צילום: איל יצהר
יוני (מימין) ורונן אסיא, מייסדי eToro / צילום: איל יצהר

סוף שבוע מעניין צפוי בשוק הקריפטו, עם הצטרפות של שחקנית חדשה לזירות המסחר האמריקאיות: חברת eToro של האחים יוני ורונן אסיא משיקה היום (ה') רשמית בארה"ב פלטפורמת מסחר ואפליקציית ארנק למטבעות דיגיטליים. זהו צעד משמעותי ראשון של החברה בארה"ב, שמגיע כ-9 חודשים לאחר שהכריזה על תוכניותיה לגביו, כפי שפרסמנו לראשונה ב"גלובס" במאי 2018. 

לדברי החברה, הפלטפורמה החדשה מאפשרת ללקוחות מ-32 מדינות וטריטוריות בארה"ב לסחור ב-13 מטבעות קריפטו, וברבעון הראשון של השנה הבאה היא תורחב למסחר במגוון סוגי נכסים פיננסיים, כולל מניות. בהמשך השנה מתכננת החברה להשיק פלטפורמת קריפטו בינלאומית, תחת השם eToroX.

eToro, שבפלטפורמת המסחר המקוונת שלה רשומים יותר מ-10 מיליון משתמשים בעולם, הודיעה היום כי "עם השקתה של פלטפורמת המסחר, לקוחות בארה"ב יוכלו להשתמש בה כדי לשתף פעולה זה עם זה ולמצוא את אסטרטגיות המסחר הטובות ביותר בנכסים קריפטוגרפיים".

בהודעתה היום מסבירה החברה כי בפלטפורמה שלה המשקיעים יכולים לשתף עם קהילת המשתמשים את תיקי ההשקעות והעסקאות שלהם, כך שניתן לעקוב אחרי הביצועים שלהם. לדבריה, "משקיעים שמסחר הקריפטו חדש עבורם, יוכלו ללמוד להכירו מהקהילה וממקורות המידע של eToro".

לצד זירת המסחר, החברה מציעה אפליקציה ייעודית של ארנק קריפטו, שיאפשר למשתמשים להעביר מטבעות דיגיטליים מהחשבונות שלהם בזירת המסחר לארנקם פרטי. לדבריה, "מדובר בארנק מולטי-סיג מאובטח ביותר, עם ממשק משתמש פשוט, המאפשר לשלוח ולקבל מטבעות בקלות". ארנק eToro תומך כיום במטבעות הקריפטו ביטקוין (BTC ), את'ר (ETH ), לייטקוין (LTC ), ביטקוין קאש (BCH ), ריפל (XRP ) וסטלר (XLM ), ולדברי החברה, בעתיד יתמוך במטבעות נוספים.

אחד השירותים הייחודיים שהפלטפורמה מציעה למשתמשים הוא CopyTrader - אפשרות להקצות השקעות באופן אוטומטי כך שיחקו באופן יחסי את פורטפוליו ההשקעות של משתמש אחר. לדברי החברה, "הדבר מאפשר למשתמשים לזכות בקלות בחשיפה לאסטרטגיית מסחר הקריפטו של משקיעים בעלי רקורד מוכח". נוסף על כך, eToro מציעה את שירות CopyPortfolios, שבמסגרתו יכולים משקיעים להתחקות אחרי פורטפוליו של נכסים קריפטוגרפיים שנבנה על ידי האנליסטים של החברה. החל מהיום, יוצעו שלושה תיקי השקעה כאלה לסוחרים בארה"ב, ובהמשך השנה מתכוונת eToro להוסיף בשירות זה תיקים נוספים.

"חזון של פתיחת השוק לכלל המשקיעים"

עם השקת הפלטפורמה בארה"ב, אמר היום ל"גלובס" יוני אסיא, מייסד ומנכ"ל eToro: "אנו שמחים מאוד להפוך את פלטפורמת המסחר ואת ארנק הבלוקצ'יין שלנו לזמינים למשתמשים בארה"ב. הסוחרים ב-eToro יכולים לא רק לבצע עסקאות, אלא גם לראות מה אחרים עושים, לשוחח זה עם זה ולחקות את אסטרטגיות ההשקעה של המשקיעים המוצלחים ביותר, וכעת משתמשים בארה"ב יכולים לקנות, להחזיק ולמכור בקלות נכסים קריפטוגרפיים, לפקח על תיק ההשקעות שלהם בזמן אמת ולבצע עסקאות בכל זמן שיירצו.

אסיא הוסיף כי "eToro נוסדה לפני 11 שנים עם החזון של פתיחת שוק ההון לכלל המשקיעים, וכעת, עם יותר מ-10 מיליון משתמשים רשומים בעולם, אנו רוצים גם לפתוח בפניהם את עולם המטבעות הדיגיטליים. אנו מאמינים כי טכנולוגיית הבלוקצ'יין תחולל מהפכה בעולם הפיננסי, והקריפטו הוא רק צעד ראשון במסע הזה".

לדברי מנהל הפעילות של eToro בארה"ב, גיא הירש, "eToro תמלא תפקיד מוביל במהפכה של תעשיית השירותים הפיננסיים. אנו עושים זאת בהצלחה בקנה מידה עולמי, ואנו שמחים סוף-סוף להציע את השירותים שלנו לקהל בארה"ב". סאנטו פוליטי, שותף בקרן ההשקעות Spark Capital, שנמנית עם המשקיעים בחברה, אמר כי "ההשקה של eToro בשוק האמריקאי מסמנת ציון דרך חשוב לחברה, שכן היא יוצרת עבורה עמדה מובילה בתחום המסחר המקוון".

הפלטפורמה תורחב בעתיד גם למניות

eToro, שנוסדה על ידי האחים אסיא ב-2006 והקימה רשת חברתית למשקיעים, מפעילה כיום זירת מסחר ב-140 מדינות בעולם, שמבצעים דרכה השקעות בהיקף של מיליארדי דולרים. החברה מעסיקה 570 עובדים, מתוכם 350 בישראל. במארס 2018, כפי שפורסם ב"גלובס", השלימה eToro סבב גיוס של 100 מיליון דולר, שנועד להרחבת פעילותה בשווקים חדשים ולמחקר ופיתוח בתחום הבלוקצ'יין. על פי הערכות בשוק, הגיוס, שאותו הובילה חברת ההחזקות הסינית China Minsheng Financial, שיקף ל-eToro שווי של 800 מיליון דולר.

בראיון מיוחד ל"גלובס" שפורסם בינואר האחרון, התייחס רונן אסיא, מנהל המוצר של החברה, לטלטלה שעבר שוק המטבעות הדיגיטליים בשנה האחרונה. לדבריו, "ההתרסקות של שוק הקריפטו הייתה שיעור טוב מאוד בענווה להרבה שחקנים ופעילים בו. אין ספק שראינו זחיחות של הרבה מאוד אנשים וחברות בתחום. היו הרבה אופורטוניסטים, שהשוק ניער אותם. בסוף זה יעשה סדר". באותו ראיון אמר יוני אסיא: "כתוצאה ממה שקרה בשנה שעברה, הרבה מאוד מהלקוחות שהגיעו ל-eToro כדי לסחור במטבעות דיגיטליים, עברו לסחור במניות".

ב-eToro רואים בכניסה לפעילות בארה"ב מנוע צמיחה פוטנציאלי, ובעתיד בכוונתה להרחיב את הפלטפורמה שם גם למסחר במניות. בראיון האחרון ל"גלובס" אמר המנכ"ל אסיא כי השוק של בורסות הקריפטו בארה"ב "צפוף, אבל עוד לא רווי". לדבריו, מלבד בורסת הקריפטו הגדולה Coinbase, שאר הפלטפורמות האמריקאיות "עדיין לא מאפשרות חוויית לקוח פשוטה, שקופה ונוחה". הוא הוסיף כי אין כיום בארה"ב אף פלטפורמה שמשלבת בין מסחר קריפטו למסחר בניירות ערך. בהמשך מתכננת eToro להרחיב את פעילותה בעוד מדינות, כמו הונג קונג ודרום אפריקה.