בחירות 2019 | בלעדי

בעקבות חשיפת "גלובס": הרחקת אסדת הגז "לוויתן" חוזרת למצע של מפלגת כחול לבן

אמש חשפנו ב"גלובס" כי בעקבות חילוקי דעות בין ארבעת בכירי מפלגת כחול לבן, הוסר ברגע האחרון הסעיף מהמצע שביקש לבחון את הרחקת מיקומה של אסדת הגז "לוויתן" • הערב, בעקבות הסערה שעורר הפרסום, בכחול לבן צפויים להחזיר את הנושא למצע

בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
בני גנץ ויאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

נושא מיקום אסדת הגז "לוויתן" חוזר למצע של מפלגת כחול לבן - כך נודע ל"גלובס". 

אתמול (ד') חשפנו ב"גלובס" את חילוקי הדעות במפלגת כחול לבן, שהובילו לכך שביממה האחרונה שלפני פרסום מצע המפלגה הוסר ממנו סעיף הנוגע לבחינת האפשרות להרחיק את מיקומה של אסדת הגז "לוויתן"

הפרסום עורר סערה שהובילה לכך שהנושא יחזור למצע של מפלגת כחול לבן. אתמול פורסם המצע ללא הנקודה הזו. ברקע כאמור, חילוקי דעות בתוך הנהגת המפלגה, שבמסגרתם משה יעלון, יאיר לפיד ועופר שלח התעקשו על הנושא, או לכל הפחות על בחינת האפשרות להזיז את האסדה - כאשר בני גנץ וגבי אשכנזי מתנגדים לנושא. אשכנזי כיהן בעבר כיו"ר חברת שמן שעסקה בתחום הקידוחים. גנץ ואשכנזי טענו כי יש להוציא את הנושא מהמצע, בטענה שהוא אמור לכלול רק נושאים לפעולה מיידית ולא לבחינה. 

הדבר עורר סערה ציבורית ופנימית במפלגה. מיקי חיימוביץ', מקום 7 ברשימת כחול לבן, כתבה אתמול בערב: "אל תתנו לכותרות לבלבל אתכם. ההחלטה לבחון את מיקום האסדה עומדת בעינה. היא לא מופיעה במצע, משום שהוחלט כי המסמך יציג רק פעולות אופרטיביות ולא נושאים שעומדים לבדיקה או בחינה. כמי שמובילה את התחום הסביבתי במפלגה, אני מחויבת לבריאות הציבור, ואדאג שהנושא ייבחן בצורה רצינית בממשלה שנרכיב". 

במפלגת כחול לבן אמרו הערב (ה') ל"גלובס": "תהליך כתיבת המצע היה מהיר, ואנחנו מתקנים דברים מסוימים תוך כדי תנועה. לא הייתה קונספירציה בנוגע לסיבה שהנושא הוצא החוצה".

בנוסף, ל"גלובס" נודע כי גם נושא הצעת החוק להרחקת פוליטיקאים לצמיתות אחרי פסיקה שיש בה קלון, יוחזר לתוך המצע.