בעלי המניות ב-BOS יצביעו על הצעתו של כפיר זילברמן להדיח את חברי הדירקטוריון

כצפוי, הנהלת החברה ממליצה לבעלי המניות להתנגד להצעות Pure Capital, באסיפה שתתקיים בעוד חודש

כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי
כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי

בעלי המניות בחברת הטכנולוגיה BOS יצביעו באסיפה הקרובה על הצעתו של "סוחר השלדים" כפיר זילברמן להדיח את כל חברי הדירקטוריון המכהנים ולמנות במקומם חמישה חברי דירקטוריון חדשים. החברה, ספקית פתרונות בתחומי RFID ושרשרת אספקה, פרסמה בסוף השבוע זימון לאסיפה המיוחדת שתיערך ב-11 באפריל במשרדיה בראשון לציון, ובמקביל פרסמה הודעות עמדה של החברה, ושל חברת Pure Capital של זילברמן.

זילברמן רכש לאחרונה מניות BOS בתמורה כוללת של כ-75 אלף דולר וחתם על הסכם הצבעה עם בעלות מניות מיעוט נוספות בחברה, חברות בשליטת מוטי הראל שהפכו לבעלות מניות ב-BOS לאחר שהחברה רכשה פעילות שלהן בעסקת מניות ב-2016. יחד מחזיקות החברות של זילברמן והראל ב-5.5% ממניות BOS והן דורשות להדיח את כל חברי הדירקטוריון, כולל המנכ"ל המשותף יובל וינר (שמנהל את BOS עם אייל כהן), היו"ר יוסי להד והנשיא, אבידן זליקובסקי. במקומם מבקשים זילברמן והראל למנות בין היתר את איש העסקים יצחק שרם, את אלי יורש המכהן כסמנכ"ל כספים בחברת פורסייט ואת ד"ר חדווה ווליוביץ', לשעבר בכירה בטבע.

בהודעת העמדה שלהם הם כותבים כי רוב הדירקטורים הנוכחיים מכהנים בתפקידם זמן רב, וניתנה להם הזדמנות מספקת להרחיב את עסקי החברה, להגביר את היעילות שלה ולייצר ערך לבעלי המניות. "למרבה הצער, פעילות החברה וביצועי המניה בתקופת כהונתם מציגה תמונה ברורה של סטגנציה. החברה רשמה צמיחה זניחה בהכנסות, נותרה לא יעילה והציגה שיעורי רווח נמוכים מאוד (בין היתר בשל תגמולים לא פרופורציונליים להנהלה), שנגסו בתשואות לבעלי המניות", נכתב בהודעת העמדה. לדבריהם, יש לרענן את הדירקטוריון ולייצר דרך לצמיחה והדבר ייעשה בעזרת המועמדים שהיא מציעה לדירקטוריון.

מנגד, כצפוי, הנהלת החברה ממליצה לבעלי המניות להתנגד להצעות Pure Capital. בהודעת העמדה של החברה נכתב שמומלץ לבעלי המניות לשקול לקראת הצבעתם מספר נושאים, ובהם ה-Turnaround המוצלח שעברה החברה, שהקטין את החוב מ-14 מיליון דולר ב-2009 ל-600 אלף דולר ב-2018 והביא לרווח נקי של מיליון דולר ב-2018, בהשוואה להפסד של 9 מיליון דולר ב-2009. בחברה גם מציינים כי הכנסותיה צמחו בשיעור שנתי ממוצע של 8.5% והרווח הנקי שלה בשיעור ממוצע של 49% בשלוש השנים האחרונות. "אנו מאמינים שאין כל סיבה להחליף את הדירקטורים הנוכחיים, וכי למועמדי Pure Capital יש מוניטין שלילי בחברות בהן היו מעורבים. אחד מהמועמדים נחקר על-ידי המשטרה במאי 2018 ושוחרר על-ידי בית המשפט בתנאים מגבילים", נכתב שם בהתייחסות ספציפית לשרם.

BOS נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק בשווי 13 מיליון דולר.