מיזם חדש של איקאה ינגיש מוצרים לאנשים בעלי מוגבלויות

מדובר במיזם בשם "ThisAbles" שנעשה בשיתוף עם ארגון נגישות ישראל ועמותת מילבת • המיזם יכלול תוספות חכמות לחיבור למוצרים נפוצים של איקאה, שבעזרתן הם יהפכו לנגישים ושמישים יותר • המוצרים יעלו בין 5 ל-100 שקל

איקאה ישראל תנגיש מוצרים לאנשים עם מוגבלויות. מדובר במיזם בשם "ThisAbles" שנעשה בשיתוף עם ארגון נגישות ישראל ועמותת מילבת, שפועלת להעניק עצמאות מרבית לאנשים בעלי מוגבלויות באמצעות סביבה טכנולוגית מותאמת.

המיזם יכלול תוספות חכמות, נוחות וקלות לחיבור למוצרים נפוצים של איקאה, שבעזרתן הם יהפכו לנגישים ושמישים יותר. בין היתר מדובר במשטח להגדלת שטח מתג התאורה המתחבר למנורת שולחן, ידית רחבה להזזת וילון אמבטיה, מתקן להנחת מקל הליכה על המיטה, ידיות מיוחדות לארונות ומגירות, מתקן להגדלת מחזיק רוכסן, עזרים לארגון וסימון עבור כבדי ראייה, רגליים להגבהת ספה כך שתתאפשר קימה וישיבה ועוד.  

המוצרים יעלו בין 5 ל-100 שקל, כשהתשלום ייגבה למעשה על הדפסתם במדפסת תלת-ממד (דרך אתר מילבת בלבד). בנוסף, קיימת אפשרות להוריד קוד חינמי להדפסה עצמית. 

במקביל, כ-130 רהיטים וכלי בית במחלקות השונות יסומנו באמצעות תגית מיוחדת שתפרט את התאמתו של הפריט ויתרונותיו עבור אנשים עם מוגבלויות שונות. 

לדברי שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל, "בכל שלבי המהלך - בחשיבה, בהכנות, בפיתוח המוצרים הייחודיים - נוכחנו לדעת כי יש אנשים רבים שמגיעים לחנויות ולא מוצאים ולו פתרון אחד לצורכיהם, מה שגורם להם לתחושת תסכול וחוסר שוויון".

יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת נגישות ישראל, הוסיף כי "פרויקט ThisAbles הוא מיזם נגישות ממוקד לשיפור איכות החיים והנגישות במרחב הביתי ובעבודה, מרחבים שבהם אנו מבלים את רוב שעות חיינו. מדובר במיזם מקורי וראשון מסוגו בעולם".