גיל רושניק חוגג עם "המשפחה" ושואף לפסגות אחרות

וגם: ג'ון מדבד העניק פרסים לפרופ' רפאל משולם ופרופ' אברהם בניאל

דני זלקינד, ג'ו לובק ומייקי זלקינד / צילום: רותם להב
דני זלקינד, ג'ו לובק ומייקי זלקינד / צילום: רותם להב

בשבוע שעבר ערכה חברת אלקטרה נדל"ן את אירוע המשקיעים השנתי שלה במתחם שבע בתל אביב, ובמרכזו סיסמת המיתוג - "Family comes first", אותה הסביר המנכ"ל גיל רושינק בכך שכל השותפים הם משפחה אחת גדולה. "למשפחתו" סיפר רושניק כי החברה גייסה למעלה מ-2 מיליארד שקל בשתי קרנות ההשקעה במקבצי דיור בארה"ב, ומחזיקה, יחד עם שותפים, בכ-22 אלף דירות בארה"ב, כאשר שווי תיק הנכסים בארה"ב מוערך בכ-10 מיליארד שקל. עוד עמד הערב בסימן אתגרים, כאשר "המופע המרכזי" היה הרצאתו של מטפס ההרים וצלם הטבע נדב בן יהודה, אשר סיפר על חילוצו מהר האוורסט בשנת 2012.בן יהודה מוכר כשיאן בשל היותו הישראלי "שכבש" את המספר הגבוה ביותר של פסגות מעל 8,000 מטרים בעולם.

במתרשמים היו: האחים דני ומייקי זלקינד, בעלי אלקו, בעלת השליטה באלקטרה נדל"ן; כריסטין דה פיליפס, סמנכ"לית השקעות ראשית באלקטרה אמריקה; ג'ו לובק, מנהל הפעילות בארה"ב; גיא פרג, יו"ר אספן גרופ; אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס; מיכל רבינוביץ', משנה למנכ"ל לאומי פרטנרס; תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן; דרור נגל, מנכ"ל אזורים (ראו ידיעה משמאל); צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה; דייב לובצקי, מנכ"ל בית ההשקעות אי.בי.אי; גיל שרון, מנכ"ל גולן טלקום; שרון תוסיה כהן, מנכ"ל משותף באיירפורט סיטי; אמיר כרמל, בעלי תן ביס; ואחרים.

מדבד העניק פרסים לפרופ' רפאל משולם ופרופ' אברהם בניאל 

ביום חמישי בערב, נערך בבנייני האומה בירושלים כנס המשקיעים השנתי של פלטפורמת מימון ההמונים OurCrowd. על האירוע ניצח ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל הפלטפורמה שגייסה מאז היווסדה ב-2013 התחייבות להשקעות בסטארט-אפים, בסך כולל של 1 מיליארד דולר.

הכנס היווה גם הזדמנות למפגשים בין משקיעים פרטיים ונציגי קרנות הון סיכון לבין יזמים ויזמיות, כאשר הפעם הוא התמקד בעולם האימפקט החברתי ובתחומים כרפואה, חקלאות דיגיטלית ואיכות הסביבה. מדבד הזכיר בפתיחת האירוע את הקמתן של שתי קרנות חדשות - קרן רפואית (מדטק) בהיקף של 50 מיליון דולר וקרן אימפקט בהיקף של 30 מיליון דולר, בשיתוף האג"ח החברתית Social Finance Israel. 

עוד במהלך הערב הוענקו במקום פרסי מפעל חיים למנהיגות ומדע. במקבלי הפרס היה היזם פרופ' אברהם בניאל, בן ה-100, שייסד בנו ערן את דומתוק (Doux Matok), המפתחת טכנולוגיה שמחברת את הסוכר עם מינרל המשפר את הקליטה שלו בקולטני הטעם, מה שמאפשר הפחתה של 40% מכמות הסוכר. מדבד העניק פרס גם לפרופ' רפאל משולם, חוקר הקנאביס בן ה-88 מהאוניברסיטה העברית.

עוד בדוברים היו: רון פישר, נשיא סופטבנק הולדינגס; קירה רדינסקי, המדענית הראשית של eBay ישראל; פרופ' דניאל כהנמן, חתן פרס נובל לכלכלה; אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; הבלוגר נוסייר (נאס) יאסין, ואחרים.

ג'ון מדבד, אברהם וערן בניאל / צילום: קובי קואנקס
 ג'ון מדבד, אברהם וערן בניאל / צילום: קובי קואנקס

דור חדש: הנהלת קרן ג'נריישן חגגה בחמישי בבורסה בתל אביב

ביום חמישי הגיעה הנהלת קרן ההשקעות ג'נריישן, הפועלת בתחום האנרגיה, לבורסה בתל אביב, שם היא פתחה את המסחר (וסגרה את השבוע). זאת לרגל רישום מניות החברה בבורסה בתל אביב. ג'נריישן קפיטל שהוקמה במאי 2018, היא הקרן הסחירה הראשונה בבורסה המאפשרת חשיפה להשקעות מניבות בתחומי התשתיות והאנרגיה. היא הוקמה ע"י יוסי זינגר, יו"ר החברה וארז בלשה, המנכ"ל, בשותפות עם קבוצת ויולה. ביוני האחרון השלימה הקרן סבב גיוס ראשוני של כ-230 מיליון שקל ומאז גייסה 30 מיליון שקל נוספים. מניות החברה צפויות להיכנס למדדים SME -60 ו-SME-150 בעדכון חודש מאי 2019.

על הפודיום אמר זינגר כי "אנו שמחים להיות הקרן הסחירה הראשונה בישראל בתחומי התשתיות והאנרגיה. זו פלטפורמת השקעות ראשונה מסוגה בישראל המאפשרת לכל סוגי המשקיעים, מפרטיים קטנים ועד למשקיעים הגדולים, להיחשף לתחום בצורה סולידית מתגמלת וסחירה".

חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית של הבורסה, הזכירה כי "הבורסה שינתה את הנחיותיה על מנת לאפשר הקמת קרנות נסחרות בתחום התשתיות, אשר יגדילו את מקורות המימון העומדים לטובת תחום התשתיות בישראל, יפחיתו את עלויות האשראי וההון שלהם ויתרמו ליכולת המדינה להוציא פרוייקטים בעלי חשיבות לאומית".

עוד נכחו: עו"ד ניצן סנדור, היועצת המשפטית של הקרן ממשרד פישר בכר; נועם רובינזון, סמנכל הכספים; תום אלמוג, מנהל השקעות; אורין בלנקה, עוזרת אישית ליו"ר ולמנכ"ל; איציק אבידור, מנהל הכספים של קבוצת ויולה; רועי אייזנמן, יו"ר אוורסט; ואיתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה.

איתי בן זאב, ארז בלשה ויוסי זינגר / צילום: גיא אסיאג
 איתי בן זאב, ארז בלשה ויוסי זינגר / צילום: גיא אסיאג

מסיבת סוף מסלול: מי חגגו עם משפחת פתאל באילת?

בסוף השבוע האחרון חגגו דוד פתאל, בעל השליטה ברשת מלונות פתאל, ואביה מזרחי מגן, מנכ"לית הרשת, באילת, יחד עם שלל אורחים שהגיעו לפסטיבל פתאל רוק השביעי בעיר. בבאים הייתה גם קבוצה של אנשי עסקים שניצלו את האירוע כדי לחגוג את סיומו של הסיור לאורך שביל ישראל אותו הם עושים בשנים האחרונות. בכובשי היעד היו: גבי רוטר, מנכ"ל שותף ברשת קסטרו; היזם חן למדן; פרופ' איל שיף; אילן גרינבוים, נשיא ישראלינק; יורם אלטמן ואפי רוזנהויז, יו"ר גולף. 

בהופעות, אותן חתמה הזמרת נטע ברזילי, פיזזו בין היתר: הדסה פתאל, מבעלי הרשת (גרושתו של דוד); נדב פתאל, מנהל חטיבת השיווק; ענת אהרון, מנהלת חטיבת המכירות; אסף פתאל, מנהל עסקי הרשת ופתיחת מלונות חדשים; איש העסקים עמוס לוזון; אודי רובינשטיין, יו"ר קבוצת מגדל; שחר עקה סמנכ"ל הכספים; איציק דיין, מבעלי רשת מלונות קראון פלאזה; היזם ואיש העסקים נעם לניר; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; ואחרים.

דוד פתאל וחן למדן / צילום: יוד צילומים
 דוד פתאל וחן למדן / צילום: יוד צילומים