פינוי-בינוי ראשון בקדימה-צורן: 224 דירות במקום 72

אחרי 20 שנה של תכנון, ייהרסו ביישוב קדימה-צורן שבשרון 6 בנייני רכבת ישנים, ובמקומם ייבנו 10 בניינים חדשים, בשני שלבים

מה ייבנה במקום:

מדובר בפרויקט הפינוי-בינוי הראשון בקדימה בפרט ובצפון השרון בכלל. 

סיפור בעלי הדירות:

"האזור הוכרז כמתחם פינוי-בינוי לפני 20 שנה אבל לא הייתה היתכנות כלכלית גם בגלל המכפיל הנמוך, 3 דירות על כל דירה קיימת וגם בגלל מחירי הדירות הנמוכים. לפני תחילת הפרויקט לא היה קל להשכיר את הדירה בבעלותי ודמי השכירות היו נמוכים, כי האזור הוא לא טוב. קיבלנו דירות ממש גדולות. מי שהייתה לו דירת שני חדרים קטנה, קיבל דירת ארבעה חדרים קטנה, מישהו שהייתה לו דירת שלושה חדרים, קיבל דירת ארבעה חדרים גדולה ורבים שדרגו מארבעה חדרים לחמישה חדרים - וההפרש הכספי לא היה גדול. מקווה שאחרי סיום הפרויקט הילדים שלי יגורו שם".

התמורה ליזם:

ייבנו 10 בניינים: ארבעה בניינים של 4 קומות בשלב א', 6 בניינים בני 9 קומות בשלב ב'. שלב א' יצא כבר לדרך ושלב ב' יחל בהתאם להתקדמות במכירת הדירות. 152 דירות בשלב א' ו-72 דירות בשלב ב', סה"כ 224 דירות בנות חמישה חדרים ששוויין מתחיל מ-1.8 מיליון שקל לדירה. לדברי היזם, המכפיל המקובל של פי 3 דירות לא מספק מבחינת השווי המתקבל ולכן התעקש לקבל דירות חמישה חדרים ודירות מיוחדות בשטח הרבה יותר גדול שיהפכו את הפרויקט לכדאי.

התמורה לבעלי הדירות:

דירות ארבעה חדרים עם ממ"ד בשטח 99 מ"ר או 103 מ"ר + מרפסת שמש בשטח 12 מ"ר וחניה מקורה תת-קרקעית לכל דירה. 2,000 שקל לכל דייר לתשלום שכר הדירה בזמן הבנייה והוצאות העברת הדירה הלוך וחזור.

לו"ז:

במסגרת שלב א' הדיירים פונו באוקטובר 2018, הבנייה החלה בינואר האחרון וצפויה להימשך 36 חודשים. האכלוס של שלב א' צפוי בינואר 2021. שלב ב' עדיין לא החל.

כתובת: יוספטל 1-17, קדימה-צורן

המצב הקיים: שישה בנייני רכבת בני שתי קומות, שנבנו בשנת 1950, ובהם 72 דירות בשטח ממוצע של 45 מ"ר לדירה, ללא חניה וללא מעלית.

יזם ומבצע: טופ במרחבי השרון ייזום בע"מ של גדי מכלוף.

אדריכל: קורין אדריכלים בע"מ.