נופלים כמו דומינו: פועל בניין נהרג - השביעי מתחילת השנה

ההרוג הוא מאג'ד עבדאללה סלים, בן 58, תושב הכפר ג'יוס שליד קלקיליה • העובד נהרג כתוצאה מנפילה ממנוף תוך כדי עבודתו

תאונת עבודה באתר בנייה / צילום: משה גלבשטיין, תיעוד מבצעי מד"א

פועל בניין נהרג היום (א') ברחוב בזלת ביישוב צור יגאל. ההרוג הוא מאג'ד עבדאללה סלים, בן 58, תושב הכפר ג'יוס שליד קלקיליה.

על פי הודעת המשטרה, מותו נקבע במקום, וחקירה נפתחה.

מארגון "קו לעובד" נמסר כי הוא נפל מגובה של כ-10 מטרים. עוד מסרו כי "פציעתו היתה אנושה ומותו נקבע במקום. לפי דוברות איחוד הצלה, העובד נהרג כתוצאה מנפילה ממנוף תוך כדי עבודתו". "זהו העובד השביעי מתחילת השנה שנהרג בתאונת עבודה בענף הבנייה, והעובד ה-14 שנהרג בתאונת עבודה מכלל הענפים".

"לצערנו מצב חמור זה בו עובדים משלמים בחייהם את מחיר ההפקרות הבטיחותית במקומות העבודה, ימשיך ללוות אותנו כל עוד רשויות המדינה מתנהלות בעצלתיים, וכל עוד פעולות בסיסיות נדרשות לא מתבצעות. כך ולמרות תוספת התקנים (60 במספר) שקיבל משרד העבודה עבור מפקחים בענף הבנייה, תקנים אלו טרם אוישו. ואילו משטרת ישראל ממשיכה להתנהל בסחבת בלתי מוסברת בחקירת תאונות העבודה גם לאחר הקמת היחידה הארצית לחקירת תאונות עבודה".

עו"ד הדס תגרי מהקבוצה למאבק בתאונות בנייה מסרה: "ההפקרות באתרי הבנייה ממשיכה באין מפריע. במצב הקיים החברות הקבלניות לא משלמות כל מחיר לא על רשלנות שגבתה את חייהם של העובדים, קל וחומר שלא על הפרות בטיחות שמסכנות את חיי העובדים. למרות ההצהרות החגיגיות אודות תחילת פעולתו של יחידת פל"ס ('פועלים ללא סיכון') שהוקמה במטרה לחקור תאונת עבודה קטלניות וקשות כבר בתחילת השנה, לא החלה היחידה לחקור, על פי הידוע לנו, תאונות עבודה קשות. באין דין ואין דיין - הפועלים ימשיכו ליפול אל מותם".