אלביט תספק קסדות חדישות לטייסי המסוקים של צבא ארה"ב

באלביט אומרים כי היקף העסקה אינו מהותי, אך לפי הערכות החברה הבת תמכור לצבא ארה"ב בשנים הקרובות אלפי קסדות מסוג זה ובעלות כוללת של כמה עשרות מיליוני דולרים

קסדה לטייסי מסוקים של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
קסדה לטייסי מסוקים של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

חברת הבת של אלביט מערכות בארה"ב תספק לטייסי מסוקי הבלק-הוק ולטייסי המטוס-מסוק צ'ינוק, המשמשים את הצבא האמריקאי, מערכות תצוגת קסדה חדישות.

אספקת המערכות תחל בעוד כ-15 חודשים והיא תימשך על פני תקופה של 5 שנים. באלביט אומרים כי היקף העסקה אינו מהותי. עם זאת, על פי הערכות בשוק הביטחוני היא תמכור לצבא ארה"ב בשנים הקרובות אלפי קסדות מסוג זה ובעלות כוללת של כמה עשרות מיליוני דולרים.

מדובר במערכת תצוגת קסדה צבעונית, שתפקידה לשפר לטייסי הבלק-הוק והצ'ינוק את יכולות ההתמצאות הסביבתית ואת שרידותם בטיסה במתארים שונים ביום ובלילה. "במהלך טיסה יש מאות נתונים שהם רלוונטיים וחיוניים לטייס וכל אלה מוצגים לפניו באמצעות הקסדה, בלי להכניס את הראש אל תוך הקוקפיט וזאת באופן שמעלה את רמת הבטיחות של הטיסה, בייחוד בשעות הלילה, אמר גורם מקצועי באלביט אודות המערכת שכבר נמכרה בעבר לעוד לקוחות ברחבי העולם.

"הפתרונות שלנו מבטיחים לטייסים סימבוליקה חדה, ברורה ומדויקת שמספקת מידע חיוני במהלך הטיסה ויתרון מכריע בביצוע יעיל של המשימה", אמר נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות בארה"ב, רענן הורוביץ.