פרץ וסמוטריץ' דורשים את תיקי המשפטים, בטה"פ, החינוך והדתות

בכנס פתיחת קמפיין הבחירות של ראשי איחוד המפלגות הדתי-לאומי שהתקיים בירושלים בהיעדרה של השותפה השלישית, עוצמה יהודית, הדגיש סמוטריץ' כי משרד החינוך הוא אחת מהמטרות המרכזיות של שתי המפלגות

איחוד מפלגות הימין משיקים קמפיין / צילום: מירי שמעונוביץ'
איחוד מפלגות הימין משיקים קמפיין / צילום: מירי שמעונוביץ'

סמוטריץ' לחינוך? הוא בהחלט רוצה. ראשי איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' דורשים את תיקי החינוך, המשפטים הדתות וגם המשרד לבטחון פנים בממשלה הבאה. בכנס פתיחת קמפיין הבחירות שהתקיים בירושלים בהיעדרה של השותפה השלישית, עוצמה יהודית, הדגיש סמוטריץ' כי משרד החינוך הוא אחת מהמטרות המרכזיות של שתי המפלגות. במהלך המגעים עם ראש הממשלה לקראת האיחוד עם עוצמה יהודית הבטיח נתניהו כי תמורת האיחוד יעניק לאיחוד הדתי-לאומי שני תיקים ברמת בכירות גבוהה בממשלה הבאה. בניגוד לפרסומים אז תיק החינוך לא הובטח ונתניהו אף הודיע היום כי ישמור עליו לשר מהליכוד. סמוטריץ' התייחס לעניין תוך ביקורת עקיפה על ראש הממשלה: ״ ראינו פחד, שלא לומר היסטריה, של גורמים מסוימים בשמאל מהאפשרות שנקבל את תיק החינוך לידינו, וראינו יישור קו כמעט אוטומטי של נתניהו עם הלך הרוח הזה. זה נתניהו. איש עתיר זכויות עם המון יתרונות ויכולות, אבל, איך לומר את זה בעדינות - לא תמיד עם מספיק יכולת עמידה.״ והוא פירט מה יעשה אם אכן יקבל את תיק החינוך: מצויינות לא רק במתימטיקה אלא גם בתורה ובזהות היהודית, הגבלת זכות השביתה למורים, הפסקת "הדתה הפרוגרסיבית" כלומר העשרה ושיעורים ברוח הזרמים הלא אורתודוקסים, והפסקת הדיכוי של עמדות שמרניות בפקולטות למדעי החברה באוניברסיטאות.

רפי פרץ מתח ביקורת על ניהול הסכסוך מול חמאס: "יש להכריע את החמאס. שמעתי שנתניהו עורך ביקורי בית בדרום. ביבי, אני מזמין אותך אלי הביתה, לנווה, תחווה צבע אדום אחד, תראה את הילדים רצים ומחפשים הגנה בין דיונות החול. אני בטוח שהמדיניות שלך תתעצם. המושג תגובה מידתית ירד מהשולחן. החמאס צריך להבין כשפוגעים בנו - אין מידתיות" - הוא הבטיח לעצור את תכנית טראמפ האמורה להיות מוצגת לאחר הבחירות.

עוד אמר כי תיק המשפטים הוא תיק חשוב ואם המפלגה תקבל אותו: "נעמוד במחוייבות להחזיר את בג"ץ לגודלו הנכון. לא יכול להיות שאזרחי ישראל ילכו לקלפי ויבחרו ממשלה אך בסופו של דבר שופטים שממנים את עצמם יקבעו את המדיניות." סמוטריץ' הוסיף בעניין מערכת המשפט כי מפלגתו תדרוש את חקיקת פסקת ההתגברות שכחלון ונתניהו עצרו בממשלה היוצאת, וכן לשנות את שיטת מינוי השופטים ולהביא לימנויים של עוד שופטים שמרנים חובשי כיפות.

סמוטריץ' הודיע כי משרד אחר שתדרוש המפלגה המאוחדת הוא המשרד לבטחון פנים, בין השאר כדי " לאכוף את הריבונות בנגב ובגליל באזורים שלמים שבהם כבר שנים רבות מתקיימת מדינה בתוך מדינה. לשים סוף להשתלטות הבלתי חוקית של הבדווים בנגב ושל הערבים בצפון. לאכוף את הריבונות היהודית בהר הבית בלי להתקפל מפני איומים בטרור ובאלימות."

כן דורשת המפלגה המאוחדת את משרד הדתות, כלומר בסך הכל ארבעה משרדים שמתוכם, אם נתניהו יעמוד בהבטחתו, יקבלו שניים.