ישראל מתייבשת: התגובות ברשת למעצרים בצמרת טלגראס

הרשתות הישראליות מתפוצצות מתוכן הבוקר על רקע פרסום המעצרים בפרשת טלגראס • היו מי שלקחו את הבשורה באופן קשה אך שאר הצייצנים מצאו נושא חדש להתבדח עליו

טלגראס / אילוסטרציה: Shutterstock
טלגראס / אילוסטרציה: Shutterstock

הרשתות החברתיות בישראל התעוררו הבוקר (ג') לבשורה קשה במיוחד עבור חובבי הצד הלא כל כך חוקי של אפליקציות המסרים המיידים, משטרת ישראל הודיעה על מעל 40 מעצרים במה שכונה "מבצע 420" - חקירה סמויה נגד מפעילי רשת הפצת הקנאביס האנונימית באפליקציית טלגרם, "טלגראס".

בעוד באתרי החדשות ובקרב כתבי המשפט הוותיקים ניסו להבין כיצד השירות פעל ומה המשמעות הרחבה של תפיסת הבכירים, בפייסבוק ובטוויטר הגולשים הבינו טוב מאוד שהחגיגה עלולה להסתיים בקרוב, וייתכן כי הגיע הזמן לחפש אפיקים חדשים ובטוחים יותר להשגת קנאביס.

רבים מהגולשים הביעו דאגה אמיתית לגבי עתיד השירות ומה יקרה לדרך הנוחה להשיג קנאביס בזמן קצר ובעלות סבירה, אך בעיקר עלו גלי חשש לגבי שלוות תושבי תל אביב שעלולה להיפגע מאוד בעקבות המעצרים בשירות הפופולרי.

ביקורת עלתה על שם המבצע הלא מקורי במיוחד של משטרת ישראל, "מבצע 420". אחרים דווקא התרשמו מאוד מהמחויבות הגבוהה לבדיחה. גם נזכיר כי 420 נחשב למספר סימבולי בתרבות הקנאביס, בין השאר בתאריך 20 באפריל נחגג יום הקנאביס הבינלאומי ומעשנים רבים נוהגים לעשן באופן מסורתי בשעה 16:20 אחר הצהריים.

בפיד העיתונאים הגדילו והציעו קופירייטינג מחודש לכותרות הפרשה.

בקבוצות הפרטיות השונות של רשת טלגראס היו כבר מי שזיהו את ההזדמנות העסקית וקפצו עליה בלי לחשוב פעמיים.

צייצנים אחרים ביניהן הטוויטר של החינוכית פשוט קפצו על עגלת הבדיחות וסחטו את נושא טלגראס עד טיפתו האחרונה, כולל עקיצות לכיוון משה פייגלין מנהיג מפלגת זהות, שנחשב בעיניי רבים כתקווה הגדולה של הלגליזציה והדה-קרימינליזציה של קנאביס בישראל.