יאיר פודים, מבכירי שוק ההון, נעצר ונחקר באזהרה

רשות ניירות ערך עצרה וחקרה באזהרה הבוקר את פודים, אחד מהפעילים הוותיקים בשוק ההון ומי שהיה בעבר שותף בקבוצת ההשקעות שרם-פודים-קלנר • בנוסף לפודים נעצרו גם אסף סיני ודוד שחם, ששימשו כנושאי משרה בחברת פרוטאלוג'יקס

יאיר פודים / צילום: תמר מצפי
יאיר פודים / צילום: תמר מצפי

יאיר פודים, אחד מהפעילים הוותיקים והמוכרים ביותר בשוק ההון, נעצר ונחקר באזהרה בחשד לביצוע עבירות בניירות ערך, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה. בתום חקירתו הובא פודים לבית-משפט השלום בתל-אביב ושוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

בנוסף לפודים, נעצרו, נחקרו ושוחררו למעצר בית גם אסף סיני ודוד שחם, נושאי משרה בשתי חברות ציבוריות שבמרכז הפרשה, החשודים גם הם בביצוע העבירות האמורות. בנוסף, נחשד סיני בביצוע עבירה של שיבוש מהלכי משפט.

כפי שעולה מהודעת הרשות לניירות ערך, חקירתם של השלושה נוגעת לחשד לביצוע עבירות בחרות הציבוריות "ביונד טיים אחזקות בע"מ" וחברת "פרוטאלוג'יקס בע"מ" במהלך השנים 2017-2016.

על-פי החשד שנבדק, במהלך תקופה זו, דיווחי חברת ביונד הנוגעים לסכומי כסף שקיבלה כללו פרטים מטעים בכוונה להטעות את ציבור המשקיעים. עוד חושדת רשות ניירות ערך, כי למינויו של שחם כדירקטור בחברת פרוטאלוג'יקס נעשו תוך ביצוע עבירת דיווח ועבירות נוספות.

במהלך השבוע הקרוב צפויים פודים, סיני ושחם להגיע למשרדי הרשות לניירות ערך לחקירה נוספת אחת לפחות.

בשנה שעברה נעצר ונחקר בחשד לביצוע עבירות בניירות ערך גם יצחק (איציק) שרם, דמות מוכרת נוספת בשוק ההון ומי שהיה שותפו של פודים בחברת ההשקעות המשגשגת פודים-שרם-קלנר. נדגיש, כי לשרם אין כל קשר לחקירה המתנהלת בימים אלה על-ידי רשות ניירות ערך בעניינו של פודים.

אביגדור קלנר, שותפם השלישי של פודים ושרם, היה אחד ממורשעי פרשת הולינד, וריצה שנת מאסר אחת בגין חלקו בפרשה. גם קלנר אינו קשור לחקירה הנוכחית של רשות ניירות ערך.

עו"ד איריס ניב-סבאג, ממשרד שינמן-נגב-ניב, ב"כ של יאיר פודים מסרה: "יאיר פודים שיתף פעולה בחקירה, כפר בחשד נגדו וטען לחפות מלאה. אנו מאמינים כי אין יסוד לחשד נגדו ומקווים שכך יתברר בסיום החקירה". 

*** חזקת החפות: ההליך הפלילי בעניינם של החברות והחשודים המוזכרים בכתבה נמצא בשלב מקדמיים של חקירה. כל החשודים המוזכרים בכתבה הם בחזקת חפים מפשע.