טויוטה מפתחת רכב אוטונומי שינחת על הירח

הסוכנות היפנית לחקר החלל ויצרנית הרכב טויוטה הודיעו אמש על שיתוף פעולה שמטרתו לבנות ולהנחית על הירח כלי רכב • בכיר בטויוטה: "אין אושר גדול יותר מלהשתתף בפרויקט שנוגע לירח"

הירח / צילום: shutterstock
הירח / צילום: shutterstock

אם החללית הישראלית "בראשית" תנחת בהצלחה על הירח בחודש הבא, ייתכן שבעשור הקרוב היא תפגוש שם גם שגרירה יפנית יוצאת דופן. הסוכנות היפנית לחקר החלל ויצרנית הרכב הגדולה במדינה, טויוטה, הודיעו אמש על שיתוף פעולה שמטרתו לבנות ולהנחית על הירח כלי רכב שיסייע לאסטרונאוטים במחקר. כלי הרכב, שלפי ההודעה המשותפת צפוי לנחות על הירח ב-2029, יהיה אוטונומי, ובתוכו, אסטרונאוטים יוכלו להסיר את חליפות החלל שלהם, לדברי שיגקי טרשי, סגן נשיא בכיר בטויוטה שדיבר על היוזמה באירוע משותף לחשיפתה שנערך בטוקיו. טרשי הוסיף כי "בתור מהנדס, אין אושר גדול יותר מלהשתתף בפרויקט שנוגע לירח".

הרכב החדשני צפוי להיות בעל שישה גלגלים ובאורך שישה מטרים, כאשר בתוכו יהיו 13 מ"ר שיתאימו למחיה של שני אסטרונאוטים. הוא יופעל באמצעות אנרגיה סולארית וטכנולוגיית תאי דלק שפותחה ע"י טויוטה, ויוכל לשאת את שני האסטרונאוטים מרחק של עשרת אלפים קילומטר על פני הירח. בנוסף, הרכב האוטונומי צפוי לנחות על הירח לפני האסטרונאוטים, ולנסוע לקראתם כדי לפגוש אותם.

"זה פרויקט מאתגר מאוד, ויש לנו תקוות גדולות לגבי הטכנולוגיה של טויוטה", אמר האסטרונאוט היפני וסגן נשיא בסוכנות, קוייצ'י ווקטה, באירוע המשותף. לדברי ווקטה הרכב יהווה "אלמנט חשוב שיתמוך בחקר הירח, שאנחנו חוזים שיקרה בשנות ה-2030".