חברת הקנאביס שקשורה לחקירה של יאיר פודים שנעצר אתמול

רשות ני"ע מנהלת חקירה נגד קאנומד, שלטענתה לא קשורה לפעילות הקנאביס • העבירות הנחקרות הן בקשר למינוי דוד שחם, שכיהן כדירקטור חיצוני בתקופה זו, וכן עבירות דיווח אשר נעשו לכאורה בצוותא עם יאיר פודים שנעצר אתמול ושוחרר בתנאים מגבילים

יאיר פודים / צילום: כפיר זיו
יאיר פודים / צילום: כפיר זיו

חברת הקנאביס הרפואי קאנומד , שמניותיה נסחרות ברשימת השימור בבורסת תל-אביב, הודיעה היום (ד') כי מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות על-פי חוק ניירות ערך, הקשורות לחברה ולחברות אחרות במהלך השנים 2017-2016. 

העבירות הנחקרות הן בקשר למינוי דוד שחם, שכיהן כדירקטור חיצוני בתקופה זו, וכן עבירות דיווח אשר נעשו לכאורה בצוותא עם יאיר פודים שכיהן בזמנו כיו"ר הדירקטוריון, ושנעצר אתמול (ג') ושוחרר בתנאים מגבילים. בנוסף לפודים, נעצרו, נחקרו ושוחררו למעצר-בית גם אסף סיני ודוד שחם, נושאי משרה בשתי חברות ציבוריות שבמרכז הפרשה.

יחד עם המעצר אתמול, דווח כי חקירתם של השלושה נוגעת לחשד לביצוע עבירות בחברות הציבוריות ביונד טיים החזקות בע"מ וחברת פרוטאלוג'יקס בע"מ במהלך אותן השנים. על-פי החשד שנבדק, במהלך תקופה זו דיווחי חברת ביונד הנוגעים לסכומי כסף שקיבלה כללו פרטים מטעים בכוונה להטעות את ציבור המשקיעים. עוד חושדת רשות ניירות ערך כי מינויו של שחם כדירקטור בחברת פרוטאלוג'יקס נעשה תוך ביצוע עבירת דיווח ועבירות נוספות.

בחברת קאנומד מסבירים כעת כי אין לחשדות קשר עם הפעילות הנוכחית שלה, פעילות בתחום הקנאביס. 

קאנומד, שמחזיקה בחברת אורן השקעות (לשעבר פרוטאולוג'יקס), נכנסה לתחום הקנאביס בתחילת 2019, כשחתמה על הסכם לצורך גידול קנאביס רפואי עם חברת תיקון עולם. בפברואר האחרון הודיעה החברה כי קבוצת משקיעים בראשותו של רן בלינקיס, ממייסדי רשת הסופרמרקטים AM:PM, תשקיע בה 18 מיליון שקל. 

*** חזקת החפות: ההליך הפלילי בעניינם של החברות והחשודים המוזכרים בכתבה נמצא בשלב מקדמיים של חקירה. כל החשודים המוזכרים בכתבה לא הורשעו בכל עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.