מינויים חדשים בקנביט: איתן בן אליהו מצטרף לדירקטוריון החברה

ביחד עם בן אליהו מונה גם מנכ"ל מדיקל סנטר בהרצליה, דני אנגל • שני המינויים החדשים הם גיוסים של ברק רוזן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן קנדה ישראל

איתן בן אליהו / צילום: תמר מצפי
איתן בן אליהו / צילום: תמר מצפי

אחרי המינוי של פרופ' רפאל משולם, חלוץ תעשיית הקנאביס, לחבר בוועדה המדעית של קנביט, ואחרי קבלת השקעה מדניאל בירנבאום, מנכ"ל סודה סטרים, מתחדשת החברה בשני מינויים בכירים נוספים. קנביט הודיעה על כוונתה למנות לדירקטרקיון החברה את איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר, ואת מנכ"ל מדיקל סנטר בהרצליה, דני אנגל.

שני המינויים החדשים הם גיוסים של ברק רוזן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן קנדה ישראל, אשר נמצא בתהליך של השקעה בחברה בסופו תהפוך קבוצת המשקיעים בראשותו לבעלת השליטה בחברה, ויחזיקו ב-60% ממנה תמורת השקעה של 32 מיליון שקל. רוזן פועל כבר היום כמי שמתכוון להיות בעל שליטה פעיל מאוד בחברה, ולא רק משקיע פיננסי, וכאמור החל כבר בגיוס אנשי מפתח לחברה בשבועות האחרונים.

קנביס נסחרת לפי שווי של 146 מיליון שקל.

קנביט, המנוהלת על ידי ירון רצון, היא בין החברות החדשות בתחום הקנאביס (כלומר אינה שייכת לקבוצת שמונה החלוצות הפעילות בתחום מתחילת העשור). היא נמצאת בימים אלה בתהליך של הקמת פעילות גידול קנאביס. החברה קיבלה השקעה מחברת הקנאביס הקנדית נמסטה, ובין החברות ישנו הסכם להפצה של מוצרי קנאביס של קנביט, לכשייוצרו, דרך מערך השיווק של נמסטה.

כמו כן לקנביט הסכם עם חברת הקנאביס הותיקה והפרטית תיקון עולם, לפיה קנביט תייצר עבור תיקון עולם לפחות שלושה מחזורי קנאביס על פי הידע וההנחיות של תיקון עולם, כדי לחפות על המחסור בכושר היצור אליו נקלעה תיקון עולם עם המעבר שלה ממתקן הגידול שלה בביריה למתקן המאושר GAP בכפר יהושע. הסכם ההשקעה של רוזן בקנביט כולל התחייבות לכך שישתלו שתילי קנאביס ראשונים במסגרת ההסכם עם תיקון עולם עד מאי 2019. עד היום לא שתלה קנביט שתילים ואין לה עדיין אישור GAP ממשרד הבריאות, אך היעד של מאי 2019 עשוי להעיד על תוכניותיה וקצב התקדמותה.

איתן בן אליהו היה מפקד חיל האוויר בין 1996-2000, היום הוא מכהן כנשיר חברת התעשיות הביטחוניות "סנטרי טכנולוגיות", חבר במספר דירקטוריונים, ביניהם דירקטוריון מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, וחבר בעמותה הישראלית להגנה בפני טילים. בעבר הנחה את תוכנית הטלוויזיה "עבודה עברית". ביולי 2014 במהלך מבצע צוק איתן שימש בן אליהו כפרשן לענייני המבצע והמלחמה בחדשות ערוץ 2. ב-2018 השתתף בתוכנית הדוקו-ריאליטי "אף פעם לא מאוחר" בערוץ רשת 13, לצד שלמה בראבא, פיני גרשון ורפי קרסו. התוכנית עסקה בטיול אתגרי אליו יוצאים המשתתפים במחצית השנייה של החיים.

דני אנגל היה סמנכ"ל השיווק של בית החולים אסותא במשך 15 שנים והיום מכהן כאמור כמנכ"ל המדיקל סנטר בהרצליה. הוא שימש בעבר ככלכלן בבית החולים שיבא ועסק בפיתוח של מקורות הכנסה פרטיים עבור בית החולים. כסטודנט, עבד במדיקל סנטר כסניטר.