התנאים שוקולד: שטראוס שילמה 30 מיליון שקל לחמשת משתכריה הבכירים אשתקד

מנכ"ל חברת המזון, גיורא בר דעה, התברג בצמרת שיאני השכר עם 5.8 מיליון שקל בשנה שעברה • מנכ"ל בזן, ישר בן מרדכי, הצטרף אף הוא, עם עלות העסקה של 5.4 מיליון שקל • עפרה שטראוס במקום הראשון בין הנשים הבכירות בחברות הבורסאיות, אבל רק במקום ה-21 בדירוג הכללי של מקבלי השכר

עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס / צילום: סיון פרג'
עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס / צילום: סיון פרג'

הדוחות הכספיים שפרסמו היום חברת המזון שטראוס וחברת האנרגיה בזן צירפו כמה שמות בולטים לצמרת שיאני השכר, ובראשם צמד המנכ"לים, גיורא בר דעה בשטראוס, שעלות העסקתו הגיעה ל-5.8 מיליון שקל, וישר בן מרדכי בבזן, עם עלות העסקה של 5.4 מיליון שקל. סכומים אלה ממקמים את שני המנכ"לים בעשירייה השנייה בין שיאני השכר בבורסה עד כה.

תגמולים בהיקף של כ-5 מיליון שקל ששילמה חברת המזון ליו"רית שלה, עפרה שטראוס, הפכה אותה לשיאנית השכר מבין הנשים, אבל רק אחרי כ-20 גברים הממוקמים לפניה בטבלה הכללית. שטראוס גם שילמה כ-4-4.5 מיליון שקל לציון בלס, מנכ"ל שטראוס קפה, ולשחר פלורנץ, סמנכ"ל הכספים של החברה, וכ-3 מיליון שקל לדירקטורים שלה, ובהם עדי שטראוס, בנו של מיכאל שטראוס, גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי, ושוקי שמר (דירקטור בלתי-תלוי), יו"ר אסותא ובעברו מנכ"ל מכבי שירותי בריאות.

עלות העסקת המנכ"ל הקודם של שטראוס, גדי לסין, שפרש מתפקידו בחודשי הקיץ האחרונים בנסיבות רפואיות, הצטברה ל-10.6 מיליון שקל, 4.6 מיליון שקל מהסכום תגמול מנייתי, מה שממקם אותו בעשיריית שיאני השכר ל-2018 עד כה. בסך הכול עמדה עלות העסקתם של חמשת המשתכרים הבכירים בשטראוס על 30 מיליון שקל. 

בחזרה לבזן. עלות העסקת עובדיה עלי, היו"ר הפורש של החברה, הגיעה ל-4.3 מיליון שקל, נוסף על תשלומים של כ-2-2.3 מיליון שקל לשלושה בכירים נוספים, ו-2.5 מיליון שקל לדירקטורים שלה, ובהם דיוויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל, מבעלי חברת הפטרוכימיים המחזיקה בשותפות בשליטה בבזן.

לטבלת שיאני השכר המלאה - לחץ כאן

הדוחות האחרונים שפורסמו הוסיפו לא מעט שמות חדשים למועדון "3 מיליון שקל ומעלה", ובהם רועי גדיש, מנכ"ל חברת הנדל"ן המניב אדגר, וכריס טמבקיס, מנכ"ל חברה בת שלה, עם עלויות שכר של 3.7-3.8 מיליון שקל לכל אחד. אדגר שילמה גם 1.5 מיליון שקל לדורון שנידמן, המחזיק בשליטה בה בשרשור, בתפקידו כיו"ר החברה בהיקף משרה של 40%.

עלות העסקת מנכ"לית הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק, הגיעה ל-3.4 מיליון שקל ותגמול דומה קיבל אליעזר אורן, נשיא וסגן יו"ר חברת הטכנולוגיה מטריקס, ששילמה גם 3.1 מיליון שקל לסמנכ"ל הכספים משה אטיאס (הרחק מעלות העסקה של 13 מיליון שקל של מנכ"ל מטריקס, מוטי גוטמן).

עוד במועדון ה-3 מיליון שקל ומעלה, עלות העסקת משה ממרוד כמנכ"ל חברת המזגנים תדיראן שבשליטתו עמדה על 3.4 מיליון שקל, קצת יותר מ-3.3 מיליון שקל ששולמו למנכ"ל חברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס, אסי לוינגר, ו-3 מיליון שקל למנכ"ל חברת הפצת התרופות נובולוג, עירן טאוס.

מי שלא הצליחו להיכנס למועדון ה-3 מיליון הם מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, שעלות העסקתו הסתכמה ב-2.8 מיליון שקל, ויו"רית הבנק הבינלאומי, אירית איזקסון, עם עלות העסקה של 2.6 מיליון שקל.

חברת המטענים ממן שילמה כ-1.8 מיליון שקל למנכ"ל בעז צפריר, שנכנס לתפקיד בתחילת חודש מאי 2018, וקודמו בתפקיד, עופר לינצ'בסקי, קיבל כ-1.5 מיליון שקל. עלות העסקתה של נחמה רונן, יו"רית ממן בחצי משרה, ובעברה מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה וח"כית, עמדה על 1.3 מיליון שקל.

עוד מהדוחות האחרונים, קרן ההשקעות בנדל"ן ריט 1 שילמה 21.8 מיליון שקל לחברת הניהול שלה, עבור שלל השירותים שהיא מספקת לה, וקרן הריט מניבים, החדשה יחסית, ובהתאם בעלת היקפי פעילותה מצומצמים יותר משל ריט 1, שילמה לחברת הניהול שלה קרוב ל-6 מיליון שקל.