גנץ: "לא היינו צריכים את דו"ח מבקר המדינה כדי לדעת שיש בעיית פקקים במדינה"

יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ כינס הערב אירוע בחירות בעיר פתח תקווה ושטח את תוכנית המפלגה לטיפול בבעיית התחבורה בישראל

בני גנץ / צילום: טל שניידר מתוך פיד הפייסבוק של כחול לבן
בני גנץ / צילום: טל שניידר מתוך פיד הפייסבוק של כחול לבן

בני גנץ התייחס הערב (ד') בנאום בפתח תקווה לבעיית התחבורה הציבורית בישראל. הוא אמר "לא היינו צריכים דו"ח כדי לדעת שיש בעיה. כולנו עומדים בפקקים הארוכים, כולנו ממתינים לרכבות וכולנו מאבדים זמן ודלק בכבישים הצפופים. אך הדו"ח מבהיר עד כמה נעדרת כאן ראייה ארוכת טווח. עד כמה אין מדובר בגזירת גורל, אלא במחדלים של אנשים נושאי משרה"

גנץ דיבר גם על ראש הממשלה נתניהו. "אני עבדתי מול ועם בנימין נתניהו והייתה לי כלפיו הערכה אישית אבל בנימין נתניהו מועל בתפקידו כראש הממשלה שלנו.הדיבורים שלו מסוכנים - מפלגים ומשסים. הוא משסה ימין בשמאל, יהודים בלא יהודים; הוא משתלח במשטרה ובמערכת המשפט".

גנץ המשיך ואמר, שגם אם נתניהו "חלילה יבחר", תאריך התפוגה שלו מהיר. "זה כמו חלב עמיד במקרר. אי אפשר להוביל מדינה ובאותו ובאותו הזמן לשבת כנאשם בבית המשפט. זה אבסורד, זה לא טוב וזה גם מסוכן".

עוד אמר גנץ: "אי-אפשר לדאוג לביטחון המדינה כשעסוקים בהתגוננות מפני עדי מדינה. להיות ראש ממשלה פירושו להנהיג בכל האחריות, בכל המסירות, זו המשרה המשפיעה ביותר בישראל, והיא תובעת אמון ללא גבול. אבל אי-אפשר לתת אמון בנתניהו".

באשר לנושא התחבורה, אמר גנץ "נתניהו יהיה עסוק בלחלץ את עצמו ממשפט ולא אותנו מהפקק. אני ביחד עם חברי לממשלה אקח אחריות על הטיפול בתשתיות, ובפקקים. אנחנו נערוך שינוי דרמטי בתשתיות התחבורה בישראל".

לדבריו, 'כחול לבן' מציבה לעצמה את המטרות של חיסול הפקקים, הוזלת תחבורה ציבורית, הפחתת זיהום אויר, שיפור כלכלי שישען על שיפור תחבורה, זמני הנהיגה ופיתוח תשתיות בראייה ארוכת טווח.

לדבריו בתכנית 'כחול לבן' יוקם קבינט תחבורה, גוף בעל סמכויות ממשלתיות, יקבע יעד של הפחתת מספר הרכבים על הכבישים, תוצג תכנית לעידוד תחבורה שיתופית וסבסוד התכנית השיתופית בפריפריה.

"בעזרת הטבות כלכליות, נעודד את ויסות שעות הכניסה למטרופולין ת"א, ולערים הגדולות במטרה לדלל ולצמצם את עוצמת העומס ואת משך העומסים" הוא אמר.

גנץ פרט את המהלכים הבאים: סלילה מקיפה של נתיבי תחבורה ציבורית חדשים., מאמצים מיוחדים בסלילת קווי תחבורה מהירים לאזורי תעסוקה מרכזיים וסואנים, הרחבת התחבורה הציבורית בפריפריה, יצירת קוים מהירים לערים הגדולות, נסלול קו רכבות עוקף באר-שבע כדי לתת מענה לערי הדרום ולעיר הבה"דים, הקמת מערך הסעות מתחנות הרכבת, הקמת מערכת מטרו מודרנית בערים הגדולות, החלפה הדרגתית של המכוניות בישראל למכוניות אוטונומיות, שקטות ונקיות, תגמול לרשויות מקומיות שיקדמו את המהלך.