בכירי שיכון ובינוי יבצעו הפחתה של עד 20% בשכרם

זאת בעקבות התערבות אנטרופי והמוסדים, שביקשו לשנות את הסכמי השכר של המנכ"ל משה לחמני והיו"ר תמיר כהן

משה לחמני / צילום: איל יצהר
משה לחמני / צילום: איל יצהר

בכירי שיכון ובינוי (שו"ב) ייאלצו להתפשר ולהפחית בשכרם. היום (ה') הייתה אמורה להתכנס אסיפת בעלי המניות של שו"ב, הנמצאת בשליטת איש העסקים נתי סיידוף, על מנת לאשר את שכרם של המנכ"ל משה לחמני והיו"ר תמיר כהן. האסיפה נדחתה ל-24 במרץ (החברה הודיעה על הדחייה לפני שבוע) בעקבות התערבות אנטרופי ובתמיכת משקיעים מוסדיים המחזיקים במניות החברה, שביקשו לשנות את הסכמי השכר של לחמני וכהן.

ל"גלובס" נודע כי בעקבות ההתערבות של אנטרופי והמוסדיים הוחלט בשו"ב לבצע הפחתה של עד 20% ברכיבי השכר של לחמני וכהן.

המנכ"ל משה לחמני היה אמור לקבל תוספת של 3.5% לשכר הנוכחי, לעלות שכר ברמה של כ-180 אלף שקל בחודש אולם הוא ייאלץ "להסתפק" בשכר בסיס בעלות של כ-160 אלף שקל לחברה (שעשוי לרדת בפועל גם ל-145 אלף שקל בחודש).

בנוסף, תקרת המענק השנתי ללחמני הופחתה מ-3 מיליון שקל ל-2.6 מיליון שקל כשבמקביל רף הזכאות למענק יעלה מרווח שנתי מתואם של 55 מיליון שקל לחברה, לרווח של כ-100 מיליון שקל.

עדיין, לחמני יהיה זכאי מבוסס מניות בשווי של כ-1.4 מיליון שקל לשנה כך שבסך הכל, לכן, יקבל לחמני שכר בעלות מקסימלית של עד כ-5.2 מיליון שקל בשנה. מדובר בהפחתה של כמיליון שקל לעומת ההצעה המקורית שביקשה החברה לאשר.

שכר הבסיס של היו"ר כהן היה אמור לעמוד על כ-130 אלף בחודש עבור 75% משרה וגם הוא צפוי לרדת בכ-15%-20%. כהן צפוי לקבל תשלום מבוסס מניות בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל ומענק חתימה כך שבסך הכל צפוי שכרו השנתי להסתכם בעלות של כ-4.8 מיליון שקל לחברה.

בתחילת השבוע דיווחה שיכון ובינוי על השלמת העסקאות למכירת מניות איי.די.או גרופ שברשותה. בסך הכל קיבלה שו"ב לקבל עבור 30% מ-ADO כ-720 מיליון שקל ותרשום רווח לפני מס של כ-480 מיליון שקל בדוחות הרבעון הראשון של 2019.

סיידוף רכש את השליטה בשיכון ובינוי  בקיץ 2018 מאשת העסקים שרי אריסון תמורת 1.1 מיליארד שקל (עבור 47% מההון). כיום נסחרת החברה בבורסה בשווי של כ-2.7 מיליארד שקל כך שסיידוף מרווח "על הנייר" כ-15%. עוד מחזיקים בנתחים ממניות החברה הראל, הפניקס ואקסלנס.