מקורות פלשתינים: המשלחת המצרית בדרכה למצרים לאחר ירי הרקטות לגוש דן בשל החשש מתגובת ישראל

(עדכונים): בין שני הארגונים יש בדרך כלל תיאום והג'יהאד לא נוהג לבצע ירי משמעותי כזה ללא אישור או לפחות יידוע של חמאס • לדברי המקורות כוחות של חמאס פושטים כעת על בתים של פעילי הזרוע התבאית של הג'יהאד ומבצעים מעצרים

רקטת רומח פיתוח תעש מערכות / צילום: תעש מערכות
רקטת רומח פיתוח תעש מערכות / צילום: תעש מערכות

מקורות פלשתינים ברצועה אומרים כי לירי הרקטות אל גוש דן הערב (ה') אחראי ארגון הג'יהאד האיסלמי ולא חמאס. לדברי המקורות כוחות של חמאס פושטים כעת על בתים של פעילי הזרוע התבאית של הג'יהאד ומבצעים מעצרים.

בחמאס לא הגיבו רשמית אך אחד מבכירי הארגון אומר כי חמאס לא אחראי לירי שכן הוא מנוגד למהלכים הנוכחיים מול ישראל. הבכיר ציין כי משלחת מצרית העוסקת בתיווך עם ישראל נמצאת בשעות אלה ברצועה וחמאס לא יסתכן בהשפלת המצרים באופן שכזה.

המשלחת המצרית הנמצאת ברצועת עזה עושה כעת את דרכה בחזרה למצרים דרך מעבר רפיח מחשש כי תיקלע לאש התגובה הישראלית. מקורות ביטחוניים מוסרים כי מצרים העבירה לישראל את מסלול הנסיעה כדי להימנע מפגיעה בשיירה המלווה ניידות משטרה. חמאס והג'יהאד האיסלמי פינו את המפקדות והבסיסים ברצועה מחשש להתקפות ישראליות.

בין שני הארגונים יש בדרך כלל תיאום והג'יהאד לא נוהג לבצע ירי משמעותי כזה ללא אישור או לפחות יידוע של חמאס.

מקורות בטחון מוסרים כי לג'יהאד האיסלמי יש רקטות ארוכות טווח שבהן עשה שימוש גם בעבר. לדבריהם איראן סייעה לג'יהאד להשיג את הרקטות.

בכיר בחמאס אומר כי הארגון העביר מסר למצרים כי אינו אחראי לירי וכי הוא חוקר מי האחראי. חמאס מפנה כעת את מפקדותיו, הבסיסים ואפילו המשרדים מחשש לתקיפה ישראלית.

היום אחר הצהריים היו ברצועה הפגנות של אזרחים נגד שלטון חמאס על רקע המצב הכלכלי הקשה, הפגנות שפוזרו בכוח על ידי כוחות הבטחון של חמאס.