רשות ני"ע האמריקאית תובעת את פולקסווגן ואת המנכ"ל לשעבר

לטענת הרשות, המנכ"ל לשעבר מרטין וינטרקורן חשוד בהונאת מחזיקי אג"ח של החברה • לפי התביעה, פולקסווגן שחררה הצהרות כוזבות למשקיעים על איכות כלי הרכב, על רמת הפגיעה שלהם בסביבה וכן על מצבה הפיננסי של החברה

מרטין וינטרקורן, מנכ"ל פולקסווגן AG לשעבר / צילום: shutterstock
מרטין וינטרקורן, מנכ"ל פולקסווגן AG לשעבר / צילום: shutterstock

הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) הודיעה כי חברת פולקסווגן AG  ומנכ"ל החברה לשעבר, מרטין וינטרקורן, חשודים שהונו את משקיעי האג"ח של פולקסווגן בארה"ב.

בהודעה לעיתונות שפורסמה אתמול (ה'), הודיעה ה-SEC כי יצרנית הרכב הגרמנית גייסה מיליארדי דולרים באמצעות האג"ח הקונצרניות והכנסות קבועות, תוך הטעיית המשקיעים בנוגע להשפעה הסביבתית של רכבי "הדיזל הנקי" של החברה.

לטענת ה-SEC, בחודש אפריל 2014 עד מאי 2015 הנפיקה פולקסווגן יותר מ-13 מיליארד דולר באג"ח ובניירות ערך מגובי נכסים בשווקים בארה"ב, בתקופה שבה מנהלים בכירים ידעו כי יותר מ-500,000 כלי רכב בארה"ב פלטו מזהמים באופן חריג ועברו על חוקי מגבלות פליטת הזיהומים של כלי רכב. הטעיה זו חושפת את החברה לפגיעה כלכלית ולפגיעה משמעותית במוניטין.

ה-SEC טוענת בתביעה כי פולקסווגן שחררה הצהרות כוזבות למשקיעים ולחתמים על איכות כלי הרכב, על רמת הפגיעה שלהם בסביבה וכן על מצבה הפיננסי של החברה.