גנץ: "סיפור פוליטי רכילותי הזוי לחלוטין"

(עדכונים): גנץ קיים היום מסיבת עיתונאים, במהלכה התייחס למצב הביטחוני בעקבות יירוט הטילים אמש בגוש דן
 וגם לפרשת הפריצה האיראנית למכשיר הטלפון שלו • "זה לא מקרי שמישהו מוציא את הסיפור הזה בתזמון של מה שקרה אתמול"

בני גנץ / יובל כהן אהרונוב
בני גנץ / יובל כהן אהרונוב

בני גנץ קיים את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו היום, בקיבוץ ניר עם באזור עוטף עזה, למרות ניסיונותיהם של חברי מפלגת הליכוד למנוע את שידורה.

במסיבת העיתונאים אמר גנץ: "זו הפעם השנייה שאני נמצא ביישובי העוטף וזה על רקע הסלמה ביטחונית רעה מאוד. מה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים וביתר שאת ביממה האחרונה, זו שחיקה בהרתעה.

"מי שקובע את סדר היום זה לא ישראל אלא יחיא סינואר. חייבים להחזיר את השליטה לידיים שלנו כדי שהחמאס ירצה לחזור לשקט מוחלט כפי ש היה בסוף צוק איתן. קודם כוח וחיזוק הרתעה ואחרי זה מנצלים את המצב כדי להגיע לשינוי".

באשר לנייד שלו והפריצה למכשיר על ידי איראן, גנץ השיב לשאלה: "זה לא מקרי שמישהו מוציא את הסיפור הזה בתזמון של מה שקרה אתמול. אין שם שום איום, שום סחיטה, סתם חטטנות לא אתית שאני לא מתכוון להתייחס אליה. אני לא הולך לרדת למקום הנמוך של ירידה לנושא של הטלפון של בני גנץ".

גנץ נשאל על ידי העיתונאים על הפעילות בעזה: "שקט חייב להיענות בשקט. לאחרונה מזוודות עם כסף עוברות ואנחנו חוטפים טילים".

באשר לשאלה מדוע לא עדכן את לפיד: "קיבלתי עדכונים מן השב״כ, זה עניין בטחוני מקומי, אין לי כוונה לשרוף מקורות. זה לא הצדיק עדכון".

גנץ נשאל גם על הערכות מודיעין של צה״ל ואמר: "איני חשוף בימים אלה להערכות מודיעיניות של צה״ל, אבל זה לא אמור לשנות את התפיסה הבטחונית".

ולשאלה על מקרה הטלפון הנייד השיב כי "מדינת ישראל חשובה יותר מאשר הטלפון שלי. בשיא של אירוע בטחוני מתמשך, מישהו מוציא פתאום סיפור פוליטי רכילותי הזוי לחלוטין ואני לא הולך למקום הרכילותי הזה.

"יש כאן שני אירועים מאוד גדולים, האחד הוא מלחמה על הבית והשני מאבק על הדמוקרטיה ועל האתיקה. זה, האחד לא קורה (המלחמה) והחלק השני המאבק על האתיקה והדמוקרטיה משתולל לכל עניין. בני גנץ לא הסיפור, הטלפון לא הסיפור, אין שום דבר בטחוני. אין שם שום סחיטה ושום איום עלי, אלא סתם חטטנות לא אתית ואני לא מתכוון לרדת למקום הזה״.

"אין שחר לתדרוכים המתבצעים על ידי מקורבי ראש הממשלה"

בעוד יו"ר מפלגת כחול לבן נערך לקיים את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו בליכוד פנו באופן בהול ליו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר, לעצור את שידור מסיבת העיתונאים בטענה ששידור חי נוגד את חוקי התעמולה.

השופט מלצר קיבל את העתירה בשעה 16:20, ובשעה 16:35 הכריע: מסיבת העיתונאים תשודר בעיכוב של 10 דקות, כפי שהורה הצו הקודם שנגע לאירוע שקיים הליכוד.

כזכור, מלצר קבע לפני כשבועיים שכלי התקשורת יכולים להעביר את השידורים בעיכוב של 10 דקות, כדי שהעורך הראשי יברור תעמולה מחדשות.

לקראת מסיבת העיתונאים הוציא מטה גנץ את ההודעה הבאה, בנוגע לפריצה לטלפון הסלולרי שלו: "אין שחר לתדרוכים המתבצעים על ידי מקורבי ראש הממשלה. בטלפון האישי של גנץ, שהותקף לפני חודשים ספורים לא היה מידע בטחוני, לא היו סרטונים מביכים והוא מעולם לא עמד בפני סחיטה.

"גנץ הוא המועמד המוביל לראשות ממשלת ישראל וברור לכל אזרח ולכל בר דעת שתזמון ההדלפה אינו מקרי.

"תדרוכיהם של מקורבי נתניהו החל מאמש והפצת השקרים בסיטונות מוכיחים מעל לכל ספק מי עומד מאחורי הפרסום ולמה".

גנץ מפנה לשיח, סביב תוכן הטלפון שנפרץ ולרמזים שהוא עשוי להיות ראש ממשלה סחיט, בשל סרטונים ו/או תכנים על הנייד. לפי פרסום אתמול בערוץ 12, הטלפון שלו נפרץ לפני כחמישה שבועות והוא קיבל על כך הודעה מראש השב"כ.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי ראש השב"כ נדב ארגמן לא יידע את נתניהו, הממונה על השב"כ והמשמש גם כשר הביטחון, באשר להתרחשות.

חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית (העבודה) הזהיר בעמוד הפייסבוק שלו מפני השימוש שעושה ראש הממשלה במערך הסייבר של ישראל: "מערך הגנת הסייבר האזרחי של ישראל כפוף ישירות לגורם פוליטי שנמצא תחת חקירה. גורם פוליטי שעל פי החשדות מעורב בשוחד והוכיח שאין לו עקבות. הציבור לא מבין את גודל הסכנה".