"מניסיוני במשטרה, עבריינים יעדיפו לשבת בכלא ולא שיתפסו להם את הכסף"

כך אמר היום תת-ניצב דודו בואני, ראש חטיבת החקירות במשטרה, בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" • לדבריו, "אנו מזהים שאיפה שיש כסף - יש עבריינים, וכך גם בשוק הנדל"ן שמגלגל עשרות מיליארדים בשנה. גם עבריינים כבדים נכנסים לענף ומנסים להונות"

"מניסיוני במשטרה, עבריינים יעדיפו לשבת בכלא ולא שייתפסו להם את הכסף" - כך אמר היום (א') תת-ניצב דודו בואני, ראש חטיבת החקירות במשטרה, בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" במוזיאון תל-אביב לאמנות, בשיחה שקיימה איתו כתבת המשפט של "גלובס", אלה לוי-וינריב, במסגרת פאנל "מי מאיים על מעמדם של שומרי הסף".

לדבריו, השימוש בכלי החילוט ותפיסת הון בקשר לעבירות הלבנת הון התחילה "עוד בשנת 2016, כשמבקר המדינה ציין כי המדינה לא תופסת מספיק כסף".

תת-ניצב בואני הוסיף, כי "אנו מזהים שאיפה שיש כסף - יש עבריינים, וכך גם בשוק הנדל"ן שמגלגל עשרות מיליארדים בשנה. גם עבריינים כבדים נכנסים לענף ומנסים להונות". 

בקשר לתאונות באתרי בנייה, בהן נהרגו כבר 8 בני אדם מתחילת השנה, אמר תת-ניצב בואני: "אני חושב שנראה שינוי. אמנם מדובר בשינוי הדרגתי. גם השם של יחידת פל"ס - פועלים ללא סיכון - מעיד על המטרה. אחד מהדברים ששמנו עליו דגש היה בהקמת היחידה - לטפל בתופעות הפשיעה בתחום שעד היום היה פרוץ לחלוטין".