שני פועלי בניין נפלו מגובה 7 קומות ונהרגו

שני הפועלים, מהכפר ריינה, נפלו אל מותם היום באתר בנייה בחריש • חוקרי המשטרה פתחו בחקירה בשיתוף משרד העבודה

העיר חריש / צילום: שלומי יוסף
העיר חריש / צילום: שלומי יוסף

שני פועלים בני הכפר ריינה נהרגו היום (א') באתר בנייה בחריש. ההרוגים הם אמין נאצר בסול ודאמן ג'ול טאטור, שניהם בני 25. 

לדברי המשטרה, על פי החשד הם נפלו השניים נפלו מפיגום שקרס בקומה השביעית. מותו של אחד מהם נקבע במקום. השני נפצע באורח קשה ופונה לבי"ח הלל יפה בחדרה על ידי מד"א, כשהוא מורדם ומונשם. מאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים. חוקרי המשטרה פתחו בחקירה בשיתוף משרד העבודה.

הפראמדיקים של מד"א ציפי פליסקין וליאור אלמקייס סיפרו: "כשהגענו לכניסה ליישוב הובילו אותנו לאתר בנייה, למרגלות הבניין בסמוך לפיגומים שכבו 2 פועלים כבני 25 כשהם מחוסר הכרה, ביצענו בדיקות רפואית כשאחד מהפועלים היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו והפועל השני שנפגע באורח קשה מאוד בכל חלקי גופו הורדם בשטח ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח הלל יפה".

הבניין בחריש ממנו נפלו שני פועלים / צילום: איחוד הצלה
 הבניין בחריש ממנו נפלו שני פועלים / צילום: איחוד הצלה

ההרוג היום הוא השמיני מתחילת השנה בתאונות באתרי בנייה. נזכיר כי בשנה שעברה נהרגו 41 בני אדם בתאונות באתרי בנייה, ונפילה מגובה היא התאונה השכיחה ביותר. הבוקר גם נפצע פועל באורח קשה בתאונה אחרת בנפילה מגובה.

ראש אגף החקירות במשטרה תנ"צ דודו בואני התייחס היום (א') בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" לנושא התאונות. לשאלה של כתבת "גלובס" אלה לוי-וינריב אמר בואני: "יחידת פלס שהוקמה לטפל בעניין אמנם מונה רק 12 איש אבל הגדרנו את הנושא בעדיפות. זה לא יקרה ביום אחד, זה תהליך אולי של שנים שיניב פירות".