נתניהו: יודעים את זהות המחבל באריאל. כוחות הביטחון במרדף אחריו

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ציין כי כוחות הביטחון איתרו את משפחתו וביתו וניתנה הנחיה להרוס את הבית • אביו של המחבל נחקר ואחיו נעצר על ידי השב"כ

נתניהו במקום הפיגוע באריאל / צילום: אריאל חרמוני, משרד הבטחון
נתניהו במקום הפיגוע באריאל / צילום: אריאל חרמוני, משרד הבטחון

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אומר כי ישראל יודעת את זהות המפגע, שאחראי לפיגוע באריאל אתמול שבו נהרגו שני בני אדם. נתניהו ציין כי צה"ל, השב"כ וכוחות הביטחון במרדף צמוד אחריו. לדבריו כוחות הביטחון איתרו את משפחתו וביתו וניתנה הנחיה להרוס את הבית. גורמי ביטחון מסרו כי אביו של המפגע נחקר ואחיו נעצר על ידי השב"כ.

נתניהו סייר היום (ב') במקום הפיגוע בצומת אריאל ושמע סקירות במקום מפי מפקד פיקוד מרכז אלוף נדב פדן. לסיור הצטרף גם ראש עיריית אריאל אליהו שבירו.

נתניהו שלח תנחומים למשפחות של סמ"ר גל קיידאן שנהרג בפיגוע והרב אחיעד אטינגר מעלי שמת מפצעיו הבוקר בבית החולים. נתניהו לא התייחס לטענות שנשמעו על תפקוד מקצת החיילים בפיגוע המתמשך. לדבריו "אנחנו מפיקים את כל הלקחים, ואינני רוצה להיכנס לתחקיר המבצעי ששמעתי עכשיו. יש כאן טרגדיה גדולה מאוד למשפחות". הוא הוסיף: "הטרוריסטים הללו לא יעקרו אותנו מכאן, ההפך הגמור יקרה. התשובה שלנו פשוטה - ככל שיענוהו, כן ירבה וכן יפרוץ.

אנחנו יודעים שאנחנו במאבק מתמיד, זה דורש כמובן היערכות בשטח כפי שיש כאן, אבל בסופו של דבר אנחנו מנצחים את המרצחים. אנחנו נתפוס אותם - ידי כוחות הביטחון משיגות את כל המרצחים הללו. אני רוצה שתסתכלו על כל המקרים.

יש תמיד פעולות שאנחנו עושים נגד המשפחות והחמולות של המרצחים הללו. כך עשינו גם אתמול וכך נמשיך לעשות. אני מציין דבר אחד - הם לא יעקרו אותנו מכאן - העוצמה שלנו כבירה. אנחנו נשיג אותם, כפי שהשגנו את כל המפגעים האחרונים. אנחנו נהרוס את בתיהם, נתתי כבר הנחיות הבוקר לעשות זאת.״

מקורות פלסטינים מציינים כי בדרג השטח מתקיים קשר רציף בין ראשי זרועות הבטחון מישראל והרשות הפלסטינית מאז הפיגוע, בהתאם למדיניות המוצהרת של יו"ר הרשות אבו מאזן. המנהיג הפלסטיני הכריז בשבוע שעבר כי למרות קיצוץ כספי הסיוע האמריקני, והפחתת העברת כספי המיסים מישראל בשל חוק הקיזוז, הרשות הפלסטינית תמשיך בתיאום הבטחוני עם ישראל.