ביה"ד דחה את בקשת העובדים: הנהלת הרכבת תוכל להפעיל את לוח הזמנים החדש

לוח הזמנים החדש, שאמור להיות מופעל בסוף השבוע הבא, מוסיף לשירות 126 רכבות בשבוע; קו נתב"ג-ירושלים יתוגבר • ועד העובדים עתר לבית הדין בשבוע שעבר בטענה כי סידור העבודה שלה מטיל על הנהגים עומס רב, אך השופטת אסנת רובוביץ-ברכש דחתה את הבקשה

גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת / צילום: איל יצהר
גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת / צילום: איל יצהר

בית הדין לעבודה בתל-אביב הודיע היום (ב') כי הוא דוחה את בקשת העובדים לשנות את סידור העבודה ברכבת ישראל, והחברה תוכל להפעיל את לוח הזמנים שלה כמתוכנן. ועד עובדי הרכבת עתר לבית הדין בשבוע שעבר בטענה כי ההנהלה לא מכבדת החלטה קודמת של הבית הדין, וכי סידור העבודה שלה מטיל על הנהגים עומס רב; אך השופטת אסנת רובוביץ-ברכש דחתה את הבקשה.

לוח הזמנים החדש של הרכבת, שאמור להיות מופעל בסוף השבוע הבא (החל מ-29 במרץ), מוסיף לשירות 126 רכבות בשבוע.

השינויים בלו"ז החדש כוללים החזרה של שירות מלא למודיעין, נתב"ג ויישובי הדרום, כמו גם הרחבת שעות הפעילות בקו המהיר לירושלים.

עוד יכלול הלוח עצירות בתחנות מודיעין של קו נהריה-נתב"ג, רכבות מבאר-שבע ייסעו עד הרצליה במקום עד לוד, והרכבות מאשקלון יגיעו לתחנת תל-אביב ההגנה במקום ללוד. הרכבת תפעיל 8 רכבות חדשות ביממה, ובסך-הכול כ-579 רכבות ביממה.

הקו המהיר נתב"ג-ירושלים יפעל מעתה עד 21:30 בכל יום, במקום עד 19:30, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון. במוצ"ש יופעלו 5 רכבות נוספות בקו, בתדירות של רכבת בשעה לכל כיוון. כך יגדלו מספר הרכבות המופעלות בשבת מדי יום מ-54 ל-62. במהלך השנה הקרובה תסתיים הנחת תשתית לרכבות חשמליות על המסילה לתחנת תל-אביב ההגנה, והרכבות יסיעו ברציפות ממנה לירושלים ובחזרה. בנוסף, הרכבת תחנוך תחנה חדשה, 69 במספר, במזכרת בתיה.

עוד לפני הפעלת לוח הזמנים החדש, תופסק ביום שלישי תנועת הרכבות בין לוד לתל-אביב ההגנה בשל עבודות תשתית.

הרכבות בקווים בית שמש-נתניה, אשקלון-נתניה, רחובות-בנימינה, ובאר שבע-כרמיאל תחלנה ותסיימנה את נסיעתן מדרום בתחנת לוד, ומצפון בתחנת תל-אביב ההגנה. הרכבת תפעיל מערך הסעות בחינם בין תחנת לוד לתחנות תל-אביב ההגנה וסבידור-מרכז, בתדירות של שניים בשעה בכל כיוון.

קו הנגב המערבי (באר-שבע-רעננה) וכן קו מודיעין מרכז-נתב"ג-נהריה יופעלו כסדרם.

מסלולן של הרכבות בקו באר שבע-הרצליה ישתנה במהלך ימי העבודות בשני הכיוונים, והן תסענה במסלול עוקף תל-אביב, דרך תחנות בני-ברק ופתח-תקווה. כמו כן, במהלך ימי העבודות יחולו שינויים בזמני היציאה של הרכבות בקו זה.

בוועד העובדים הודיעו כי הם מתכננים לפנות מחר לבית הדין לעבודה ולערער על ההחלטה. ליחסי העבודה המתוחים עלולה להיות השפעה על ההפעלה של לוח הזמנים של הרכבת ביום שישי הבא.