דיווח: דונלד טראמפ לא סומך על כלי רכב אוטונומיים

לפי הדיווח באתר Axios, נשיא ארה"ב כינה את הטכנולוגיה "משוגעת", ואף "הציג סצינות" שבהן דימה כיצד כלי רכב אוטונומיים מאבדים שליטה ומתנגשים בקירות • עוד אמר טראמפ כי הוא "לעולם לא ייכנס לתוך רכב אוטונומי", מכיוון שאינו "סומך על מחשב" שיסיע אותו

דונלד טראמפ / צילום: Yuri Gripas, רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: Yuri Gripas, רויטרס

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לא מאמין בטכנולוגיית הרכב האוטונומי, כך לפי דיווח באתר Axios. באתר שוחחו עם מספר מקורות שהיו נוכחים בשיחות פרטיות בהן טראמפ הביע את חששותיו והתנגדותו לטכנולוגיה.

לפי הדיווח, טראמפ כינה את הטכנולוגיה "משוגעת" ואף ניהל שיחות בבית הלבן ובמטוסו אייר פורס 1 בהן אמר כי אין הטכנולוגיה לא הגיונית לדעתו, ואף "הציג סצינות" בהן דימה כיצד רכבים אוטונומיים מאבדים שליטה ומתנגשים בקירות. "אתם מכירים את זה שהוא מספר סיפור, ומשתמש בתנועות ידיים?" אמר אחד המקורות, "אז בצורה הזו הוא אמר 'דמיינו לעצמכם, שאתם יושבים במושב האחורי ופתאום הרכב מתחיל לעשות זיגזגים מסביב לפינה ואי אפשר לעצור את הדבר המקולל הזה', הוא בהחלט סקפטי לגבי רכבים אוטונומיים".

מקור אחר אמר כי טראמפ אמר לו שרכבים אוטונומיים "לא יעבדו לעולם", ומקור נוסף תיאר כיצד בקיץ 2017, במועדון הגולף בדמיניסטר של טראמפ בניו ג'רזי, טראמפ אמר בשיחה עם חברי המועדון כי הוא "לעולם לא ייכנס לתוך רכב אוטונומי" מכיוון שאינו "סומך על מחשב" שיסיע אותו. מקרה נוסף שתואר בדיווח אירע בתחילת 2017 בבית הלבן, כשטראמפ פגש את מנכ"ל טסלה אילון מאסק. דווח כי השניים דנו בטכנולוגיית ה"טייס האוטומטי" של טסלה, וטראמפ אמר למאסק כי הוא מעדיף רכבים מסורתיים.

לפי סקר שערך לאחרונה ארגון AAA, ב-2018 71% מהאמריקאים אמרו כי הם חוששים לנסוע ברכב אוטונומי - עלייה לעומת 2017, בה שיעור האמריקאים שהביע עמדה כזו עמד על 63%.