כחול לבן עולים להתקפה: "למה נתניהו שיקר לגבי עסקת הצוללות עם מצרים"

בוגי יעלון במסיבת העיתונאים של כחול לבן: לא היה צורך בחמש צוללות, מה גרם לביבי להעלות את מספר הצוללות לתשע • מוקדם יותר תקף נתניהו את בכירי כחול לבן: "אם גנץ לא הצליח לשמור על הטלפון שלו, איך הוא ישמור על המדינה שלנו?"

מסיבת העיתונאים של כחול לבן / צילום: שלומי יוסף
מסיבת העיתונאים של כחול לבן / צילום: שלומי יוסף

בני גנץ כינס הערב (ב') מסיבת העיתונאים והודיע בפתח הדברים שהוא יקים ועדת חקירה ממשלתית לסיפור הצוללות ו"תיק 3000". ״אנחנו הקדשנו את כל חיינו לביטחון ישראל, נלחמנו, איבדנו חברים ותמיד האמנו שמעלינו עושים את המלאכה בצורה נאמנה ובניקיון כפיים״, אמר גנץ. ״לא ננוח ולא נרפה עד שהאמת תצא לאור״.

בחלק של שאלות ותשובות נשאל גנץ על מה השתנה בשנה האחרונה, מאז אמר שאין בנושא הצוללות שחיתות. גנץ השיב: "לא הכרתי שנתניהו קשור דרך חברות נוספות, לא הכרתי את כך שהוא אישר מאחורי הגב את הדברים. התאכזבתי לשמוע את הממצאים החדשים".

באשר לשמירה על הטלפון הנייד שלו, אמר גנץ: "לא התכנסנו כאן לדון במכשיר קטן של אדם, אלא במשהו יותר משמעותי. מסרתי בעבר שלא היה בנייד דבר בטחוני ואמרתי שאיני נתון לסחיטה. אין שום סכנה למדינת ישראל, להוציא את הסכנה של חשיפת מקורות בטחוניים מעצם העיסוק בפרשה. מציע לא לבלבל בין היוצרות".

גנץ נשאל האם הוא חושב שיש טיוח והשיב: "יש לי אמון מלא במערכות החקירה, לא אני תקפתי אותן בשנים האחרונות. צריך לאפשר להם לעשות כל חקירה. ואני מקווה שהם יעשו וכאשר נהיה בשלטון, נוודא שהפרשה הזו תחקר".

באשר למצבה של המפלגה בסקרים, ושיתוף פעולה אפשרי עם הימין החדש או עם עוצמה יהודית, ענה גנץ "המפלגה שלנו יכולה לתפוס את השלטון, מטבע הדברים במערכת בחירות יש עליות וירידות. הנתונים פחות מעניינים. מפלגת כחול לבן מסוגלת להכיל שלוש מפלגות ולמצוא מכנה משותף. כל אזרח ישראלי יכול וצריך לחבור למפלגה הזו".

באשר לשאלת "גלובס", על העלאת מיסים כדי לכסות על הגירעון השיב גנץ כי אחרי הבחירות הם יבחנו את הדברים ויתכוונו להביא לכך שיהיו יותר מקורות הכנסה. בנוסף, באשר לשאלת "גלובס" על מיקום אסדת הגז, ציין גנץ כי גם בנושא הזה הם יבחנו את העניין מיד אחרי הבחירות וישקלו את הכל מחדש, כולל תהליכי קבלת ההחלטות הבטחוניות בנוגע למיקום האסדה.

משה יעלון גם אמר דברים בפתח מסיבת העיתונאים. "מדינת ישראל זקוקה לצוללות, הן כלי אסטרטגי חשוב מן המעלה הראשונה. כל גורמי הבטחון המקצועיים, קבעו שאין צורך ביותר מחמש צוללות כדי לתת מענה לכל התרחישים. מה גרם לביבי להעלות את מספר הצוללות ל-9 ללא כל דיון מקצועי? ראש המלל יוסי כהן אמר לו אז שעמדתם היא חמש צוללות".

יעלון המשיך ופירט את ניגודי העניינים הנטענים על ידי ראשי מפלגת כחול לבן בימים האחרונים. לדבריו "ביבי אתה חייב לתת תשובות לחיילי ישראל, אזרחי ישראל, אתה פגעת באמון".

לפיד, דיבר גם הוא בפתח הדברים ואמר "זו פרשיית השחיתות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. לא יהיה מנוס, נתניהו יהיה חייב להיחקר והוא חייב להישאל חמש שאלות: מדוע קיבל 16 מליון ש״ח מחברה שסחרה עם טיסנקרופ בזמן שניהל איתה מו״מ, איך קרה שהחזיק מניות בחברה שהיא ספקית של טיסנקרופ, ולמה שיקר לגבי עסקת הצוללות עם מצרים, מדוע הסתיר את העסקה של מכירת הצוללת למצרים משר הבטחון ושאר הדרגים הבטחוניים, ואיך הסכים לכך שבני משפחתו יקבלו עמלות מן העסקאות".

נתניהו: מגנה את ההתקפות של בכירי כחול לבן נגדי

מוקדם יותר הערב (ב') ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו באירוע של מפלגת הליכוד הערב בירושלים:

"אני מגנה בתוקף את ההתקפות הפרועות של לפיד וגנץ נגד המוסד והשב"כ ונגדי, אנחנו שומרים על ביטחון ישראל. וגם אם הפאניקה מובנת, להתקפות האלה אין מקום. אני קורא ללפיד וגנץ להפסיק לתקוף את השב"כ והמוסד ולהשאיר אותם מחוץ לפוליטיקה.

עכשיו מסתבר שבזמן שאני הוריתי לפרוץ לארכיון הגרעין של איראן, איראן פרצה לטלפון הנייד של בני גנץ. זה אירוני משתי סיבות:

גנץ היה יושב-ראש חברת סייבר שפשטה את הרגל. הוא היה אמור לשמור על הטלפון שלו - וזה מחדל אישי שלו. אם גנץ לא הצליח לשמור על הטלפון שלו, איך הוא ישמור על המדינה שלנו?

שנית, גנץ ולפיד תמכו בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן - ההסכם שאני נלחמתי בו ובסוף פעלתי לשכנע, לשמחתי בהצלחה, את נשיא ארה"ב לפרוש מההסכם ולהטיל סנקציות מחודשות על איראן.

ובכן, אני מקווה שגנץ ולפיד, שלא מבינים באיזו סביבה אנחנו חיים, עם איזה משטר יש לנו עסק, אני מקווה שסוף סוף הם ילמדו את הלקח אבל אני לא בונה על זה. הם לא אלה שיכולים להגן על ישראל מול האיומים שבאים מצד איראן וכל יום מוכיח את זה מחדש".