עם מי באוצר נפגש גנץ? סערה בעקבות דברי מועמד ״כחול לבן״ כי נפגש עם פקידים במשרד והמצב ״קטסטרופה״

מועמד ״כחול לבן״ אמר בשיחה סגורה שנחשפה בחדשות 13 כי התייעץ עם אנשי אוצר והמצב ״קטסטרופה״ • מקורבים לכחלון טוענים שמדובר באנשי אגף התקציבים • שאול מרידור והאוצר מסרבים להגיב

בני גנץ / צילום: איל יצהר
בני גנץ / צילום: איל יצהר

מי הם הבכירים באוצר שנפגשו עם מנהיג מפלגת "כחול לבן" בני גנץ וסקרו בפניו את מצב הכלכלה הישראלית? על פי הקלטות שתוכנן פורסם הערב ב"חדשות 13" אמר גנץ בשיחות סגורות בין היתר כי הוא "יושב עם אנשי אוצר". בהקלטה נשמע גנץ אומר "אני יושב עם אנשי תקציבים אני יודע מה קורה, בשנה הבאה קטסטרופה. כחלון לא רוצה להחליף את עצמו כחלון לא רוצה להיות שר האוצר שמחליף את כחלון!". בהמשך התייחס גנץ גם לתפקודו של נתניהו וטען כי למרות שמצג המקרו שנתניהו מציג על מצבה הטוב של הכלכלה הוא נכון - מדובר במצג "שהגיע לקצה שלו, כי ביבי לא ביצע את היתרונות שהוא עצמו ייצר בעשר שנות שלטונו בראייה מקרו-כלכלית".

באוצר סירבו הערב לענות לשאלות בעניין ומסרו: "איננו מגיבים על אמירות של פוליטיקאים". החשד אצל מקורבי האוצר משה כחלון מתמקד שלא במפתיע בבכירי אגף התקציבים ובראשם הממונה על התקציבים שאול מרידור. למרות שאין לכך כל אישור או אימות, סבורים מקורבים לכחלון כי דברי גנץ עצמו והמתיחות הגלויה השוררת בין האגף לשר בנושאים הקשורים לניהול התקציב - אינם מותירים מקום לספק. המחלוקת העיקרית בין הצדדים פרצה לאחרונה סביב פרסום תחזית ההכנסות והגירעון המעודכנים לשנת 2019. התחזית המעודכנת, פסימית יותר מקודמתה וצופה גירעון של 3.6% בתקציב המדינה בסוף 2019 ו"בור" תקציבי של 10 מיליארד שקל שסגירתו תחייב קיצוץ בהוצאות או העלאת מסים. כחלון, שחוזר וטוען כי שנת 2019 תהיה שנה טובה לכלכלה, מתנגד נחרצות להעלאת מסים וסבר שלא היה מקום לפרסם את התחזית המעודכנת. גם מרידור לא הגיב לפניית "גלובס".

פקידים בכירים טענו הערב בשיחה עם "גלובס" כי "אם הדברים נכונים זה חמור מאוד, זה ערבוב לא תקין בין פקידות לפוליטיקה ומעשים שמלכלכים את משרד האוצר".